عضو فراکسیون زنان مجلس

پرداخت حق عائله مندی به دختران سرپرست خانوار در دستگاه‌ها اجباری است

به گزارش بصیر به نقل از فارس، فاطمه آلیا گفت: پرداخت حق عائله مندی به دختران سرپرست خانوار قانونی است که در قانون خدمات مدیریت کشوری بر آن تأکید شده است و بنابراین دستگاه‌ها ملزم به اجرای آن شده‌اند و اگر دستگاهی این قانون را به هر دلیلی اجرا نمی‌کند باید به ما گزارش داده شود تا آن را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: از برخی از دستگاه‌ها گزارش‌هایی به ما رسیده بود مبنی بر اینکه این قانون اجرایی نمی‌شود و با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد موانع موجود بر سر راه اجرایی شدن این قانون برداشته شده است و هم اکنون در دستگاه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین پرداخت حق عائله مندی به دختران شاغلی که سرپرست خانوار هستند حقی است که باید توسط دستگاه‌ها اجرایی شود و به عنوان قانون اجرای آن الزامی است.

پیش از این مریم مجتهدزاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده در دولت دهم در ‌خصوص اعطای حق عائله‌مندی به دختران شاغل مجرد گفته بود: با موافقت هیأت دولت از این به بعد دختران شاغل مجرد حق عائله‌مندی دریافت می‌کنند.وی در خصوص اینکه آیا تمام دختران مجرد مشمول اعطای حق عائله‌مندی می‌شوند، گفته بود: حق عائله‌مندی تنها به دختران شاغل مجردی که خودسرپرست بوده یا سرپرستی خانواده خود را برعهده دارند، تعلق خواهد گرفت و تمام دختران مشمول این موضوع نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا