۱۱ استان کشور منتظر آبگرفتگی و سیلاب باشند

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آینده و آبگرفتگی معابر به همراه سیلابی شدن مسیلها در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی خبر داد.

بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه سال ۹۶ : بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در جنوب آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی، کردستان (به ویژه جنوب غرب استان)، کرمانشاه و شمال استان ایلام و از بعد از ظهر و اوایل شب قزوین (به‌ویژه دامنه‌های البرز در شمال استان)

سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۶: بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر یا سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها به‌خصوص در شرق گیلان، مازندران و مناطق کوهپایه‌ای و دامنه‌های جنوبی البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران و بعد از ظهر نواحی شمالی استان سمنان.

قابل توجه اینکه به‌تدریج طی ساعات آینده تا اواخر امروز وزش باد شدید جنوبی در سواحل خزر و اردبیل به‌طور موقت موجب افزایش قابل توجه دما می‌شود و سرعت باد در برخی نقاط به‌خصوص گیلان و اردبیل به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید، که احتمال ایجاد خسارت به سبب وزش باد شدید وجود دارد.

مهمترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقتی است.

از این رو به هموطنان عزیز توصیه می‌شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه‌ریزی و انجام سفر یا تردد در استانهای اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.

همچنین سازمان هواشناسی در اخطاریه دریایی خود نیز آورده است:خروجی مدلهای هواشناسی بیانگر نفوذ جریانهای شمالی و افزایش سرعت وزش باد بر روی دریای خزر از بعدازظهر روز دوشنبه است که به سبب آن از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه دریای خزر مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود. ارتفاع موج در این مدت تا دو متر برآورد می‌شود از اینرو توصیه می‌شود طی این مدت احتیاط لازم جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی، ماهیگیری و شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق ذکر شده به عمل آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا