خبر خوش برای فرهنگیان در هفته معلم

غلامرضا کاتب در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۴ اردیبهشت ۹۶) گفت: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و آرامش نیاز دارد. تا بتوانیم با برگزاری یک انتخابات شکوهمند و حماسی علاوه بر انتخاب فرد اصلح پاسخی محکم و دندان شکن از اتحاد و همدلی این ملت به استکبار جهانی بدهیم.

وی افزود: توصیه‌ای برادرانه به نامزدهای انتخاباتی دارم که متناسب با واقعیت‌های شرایط اقتصادی کشور، برنامه‌ها و وعده‌های خود را بیان کنند که تحقق‌یافتنی و دست‌یافتنی باشند و موجب افزایش امید ملت ایران اسلامی به انقلاب اسلامی شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: چرا که مردم ما بسیار آگاه هستند و برای اداره کشور نیاز به خرد جمعی و فراجناحی دارد و نباید اینگونه القا شود که یک تنه می‌شود کشور و مشکلات آن را حل کرد.

کاتب خاطرنشان کرد:‌از ملت ایران تقاضا دارم حال که در یک آزمون بزرگ دیگر و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ایم برای تعیین سرنوشت خویش یک بار دیگر نمایشی از رفتار مسئولانه و عاقلانه را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: مسئولان عزیز: این را باید بدانیم که سعادت، عزت و حکمت هر ملتی به گفته امیرالمومنین این است که به منافع ملی کشور وملت بیندیشیم و از تفکرات افراطی خویش دوری کنیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار داشت:در سال جاری که از سوی رهبر معظم به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده باید در ابتدا ریشه افزایش نرخ بیکاری،‌شناسایی و در جهت تحقق خواسته به حق ملت عزیزمان گام برداریم.

کاتب خاطرنشان کرد: سهم جمعیت روستایی کشور در سال ۹۵؛ ۲۵ درصد بوده که این میزان در سطح جهانی ۴۶ درصد است و این آمار بیانگر مهاجرت روستاییان به شهرهاست و ایجاد ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در کلانشهرهاست که بزرگترین آسیب به اشتغال مولد کشور خواهد بود.

وی افزود: ریشه تخلیه روستاها از جمعیت نداشتن متولی واحد و یکپارچه توسعه روستایی ونداشتن آمایش سرزمین و توسعه متوازن است که باید راهبرد و برنامه ملی در این رابطه داشته باشیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار داشت: در یک سال گذشته رکود بزرگی در بخش اقتصاد و صنعت ایجاد شده و باعث پایین آمدن میزان سرمایه‌گذاری صنعتی و کاهش ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی در این بخش بوده‌ایم که موجب تعطیلی ۳ هزار واحد صنعتی شده است و وابستگی ۵۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور و مشتقات نفت و گاز است که این امر نشان از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی است که این آسیب بزرگ به اشتغال کشور است.

کاتب خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگر هستند. مسئولان کشور  در نهادها و سازمان‌های مختلف باید تلاش خود را برای حمایت از تولید داخلی چند برابر کنند.قوانین مزاحم ایجاد کسب و کار اصلاح و سرمایه مورد نیاز تولید کنندگان باید تامین شود که در این زمینه نیاز به اصلاح نظام بانکی داریم و باید سیستم بانکی کشور متحول شود.

وی در پایان گفت: مقرر شد تا ۵۰ درصد از پاداش پایان خدمت معلمان در هفته معلم پرداخت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا