حمله ناغافل جهانگیری به روحانی

اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور، به برخی از شعارهای انتخاباتی واکنش نشان داد.

او با انتقاد از وعده هایی مبنی بر اینکه میزان اشتغال در کشور را افزایش می دهیم، گفت: ظرفیت اقتصاد مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد؛ بنابراین کسی که بگوید چندمیلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.

به گزارش ايرنا، وي در آیین بهره برداری از مرحله نخست اتصال فیبرنوری به منازل در سخنانی افزود: برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود!

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در عین حال دغدغه اصلی دولت یازدهم را افزایش اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: سالی پنج میلیون دانشجو و یک میلیون فارغ التحصیل در کشور داریم؛ لذا دغدغه اصلی ما باید ایجاد شغل برای آنها باشد.

جهانگیری تصریح کرد: نگاه ما به اقتصاد باید دانش بنیان باشد و خلاقیت و نوآوری در آن ایجاد کنیم. لذا باید به دانشگاه ها نگاه ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که اقتصاد کشور به جای اینکه متکی به منابع طبیعی باشد متکی به مغز دانشجویان و نخبگان و… باشد، باید به سمتی حرکت کنیم که علم و عالم و دانشگاه و پژوهشگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.

خاطرنشان می‌شود اظهارات آقای جهانگیری در حالی‌است که حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور محترم، در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ خود وعده کارآفرینی چهار میلیونی داده و بیان کرده بود:

«من یک نکته بسیار ساده بگویم ما سه میلیون و سیصد هزار بیکار داریم و اگر در سال ۱۰ میلیون توریست وارد کشور شود ۱۳/۶ میلیارد درآمد ارزی، و چهار میلیون اشتغال درست می‌شود. یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی، ما می‌توانیم بی‌کاری را حل کنیم. ما با رونق اقتصادی می‌توانیم بر بیکاری فائق شویم.

بیکاری که امروز تنها مشکل اقتصادی نیست که مشکل اجتماعی، خانوادگی و معضل فرهنگی و دهها معضل دیگر به همراه دارد. مشکل بیکاری که باعث شده است از هر پنج ازدواج یکی به طلاق منجر شود با رونق اقتصادی این کار به راحتی امکان پذیر است. کارخانه های کشور بین ۲۰ درصد تا حداکثر ۴۰ درصد از ظرفیت فعال است. ما باید همه مراکز تولیدی را به فعالیت کامل صددرصد برسانیم و این کار امکان پذیر است.

در برنامه مدون من، علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد. ما می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور بوجود آوریم. و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با ایجاد یک دور تنفس، به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلات آن ها را در آن مدت کوتاه حل و فصل کنیم.»

با توجه به آنچه در سطرهای بالا آمد، در سخن آقای جهانگیری مبنی بر اینکه «کسی که بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد» ناخواسته رئیس جمهور محترم به فریب مردم متهم شده است؛ آن‌هم توسط معاون اول خود؛ پدیده‌ای قابل تأمل که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا