به گزارش بصیر

دعوت به مناظره از وهابیون در «شب آسمانی»

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اعلام این مطلب گفت: پس از آن که در برنامه «شب آسمانی» به شبهات رسانه‌های معاند درخصوص سنت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) پاسخ داده شد، برخی از این شبکه‌ها مانند شبکه وهابی کلمه، در برنامه‌های زنده خود واکنش نشان دادند.

وی با اشاره خاستگاه اصلی شبکه وهابی کلمه (انگلستان) اضافه کرد: برنامه «شب آسمانی» در چند برنامه اخیر خود با ارائه مستندهای ویدئویی مستنداتی در زمینه سنت عزاداری سیدالشهدا داشت. بینندگان برنامه با ارسال های پیام های متعددی نسبت به اعتقادات وهابیان مطالب بسیاری ارسال کردند و همین نظرات مخاطبان وهابیان را بر آن داشت تا در شبکه خود واکنش نشان دهند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما دعوت به مناظره حضوری میان علمای حوزه و وهابیان از سوی برنامه «شب آسمانی» را قدم بعدی این شبکه دانست و افزود: دست اندرکاران شبکه وهابی کلمه نه تنها مناظره تلویزیونی زنده را نپذیرفتند بلکه به مناظره سیگنال به سیگنال نیز تن ندادند و تنها با اعلام شماره تلفنی خواهان مناظره تلفنی شدند.

وی اضافه کرد: مناظره تلفنی و صوتی از نظر ما فاقد هر گونه وجاهت و سندیت خواهد بود و نمی‌تواند پاسخگوی مناسبی به نیاز مخاطبان باشد و باید مناظره طبق ضوابط و قواعد مرسوم در حوزه رسانه‌ای انجام گیرد.

برنامه «شب آسمانی» شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود ولی این هفته به دلیل استقبال مخاطبان از موضوع برنامه ( پاسخ به شبهات سنت عزاداری بر سرور شهیدان عالم ) چهارشنبه شب نیز با موضوع قیام مختار ادامه خواهد داشت.

همچنین خلاصه‌ای از ۱۰ برنامه «شب آسمانی» از ابتدای محرم پنجشنبه و جمعه، سی‌ام آبان و اول آذر ماه برای علاقمندان پخش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا