هشدار تشکل های دانشجویی مازندران به وزیر علوم

دانشگاه جای تسویه حساب با مجلس و ملت نیست / پیشگیری از التهاب آفرینی فتنه گران در دانشگاه

به گزارش بصیر، متن نامه تشکل های دانشجویی ۱۴ دانشگاه استان مازندران در اعتراض به انتصابات اخیر وزیر علوم در این وزارتخانه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران وظایفی که مردم بر عهده مسئولین و علی الخصوص رئیس جمهور بعنوان شخص اول اجرایی و نفر دوم کشور قرار داده کاملا مشخص و واضح است.

و از آنجایی که همواره دانشجویان با تبعیت محض از مقام عظمای ولایت و با آگاهی و  مسئولیت پذیری و بصیرت با استناد به روحیه مطالبه گری، تلاش پیگیر و ثمربخشی را برای بالا بردن سطح آگاهی و هوشیاری مبارزاتی و مکتبی ملت مسلمان ایران در به ثمر نشاندن انقلاب و آبیاری نهال آن بکار برده‌اند، ما دانشجویان امروز نیز بنابر امر مولایمان که توصیه به امر مطالبه گری و تذکر بجا و بدور از افراط و تفریط به مسئولین کشور اسلامی داشته اند ، خود را ملزم به این مهم دانسته که پرچم عدالتخواهی هرگز بر زمین گذاشته نشود.

در مشکلات و فتنه هایی که در سال های اخیر دامن گیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال های ۷۸ و ۸۸ بوده همواره دانشگاه یک مکان استراتژیک برای فتنه گران بوده و آن را یک مکان امن برای خود تلقی می کردند ،پس از اینکه بصیرت و قاطعیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب نظران و عموم مردم دست دو تن از عناصر فتنه گر را که در ایام شوم فتنه ۸۸ در دانشگاه ها بر طبل فتنه گری می کوبیدند، از تصدی یکی از مهمترین وزارتخانه ها کوتاه کرد، شاهد اقدامی عجیب، تامل برانگیز و تاسف آور از سوی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بودیم .

انتخاب آقای میلی منفرد به عنوان معاونت آموزشی و آقای توفیقی به عنوان مشاور وزیر علوم، حکایت از این دارد که وزیر محترم علوم قصد لجبازی و تسویه حساب با نمایندگان و عموم ملت با بصیرت ایران را دارند.

ایشان هرگز نباید گمان کنند که سران فتنه و دنباله های فکری و عملیاتی شان جایگاهی دربین ملت ایران و جامعه بزرگ دانشگاهیان کشور دارند. نباید گمان کنند تحت لوای گفتمان اعتدال می توان عناصر مطرودِ فتنه گر را دوباره به ساختارهای اداری و حکومتی جامعه باز گرداند .

وزیر محترم علوم باید بداند حمایت از فتنه هرگز سنخیتی با اعتدال ندارد زیرا فتنه بدترین نوع افراط و عدول صریح از همه ی ارزشها، هنجارها، موازین و خطوط قرمز نظام اسلامی بود.

وزیر محترم علوم باید بداند انتصاب نامبردگان در این ِسمَت ها، هیچ تفاوتی با حضورشان در راس این وزارتخانه ندارد و عاقبت چنین اقدامی چیزی جز تشنج و التهاب آفرینی در فضای دانشگاه ها و هدر دادن فرصت و امکانات و از همه مهمتر ظرفیت های بالای قشر فرهیخته جامعه یعنی دانشجویان،با درگیرکردن آنان در بازی های نا فرجام حزبی و به حاشیه و انحراف رفتن رسالت اصلی دانشگاه و دانشجو است.

ما دانشجویان دانشگاه های استان مازندران ضمن حمایت از اقدام به موقع و آگاهانه و با بصیرت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری می خواهیم با تجدید نظر در این تصمیم نگذارند سنگر دانشگاه به دست عناصر فتنه گر و بیگانه با ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیفتد و زمینه برای سوءاستفاده عناصر مغرض و دشمنان از این فضا فراهم شود. در غیر این صورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بر وظیفه انقلابی و قانونی خود اقدام نمایند و زمینه را جهت استیضاح وزیر محترم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مهیا نمایند.

سایه ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)مستدام باد.

از طرف دانشجویان دانشگاه های :

دانشگاه علوم پزشکی ساری

دانشگاه مازندران بابلسر

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

دانشگاه آزاد اسلامی ساری

دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر

دانشگاه علم و فناوری بهشهر

دانشگاه غیر انتفاعی تمیشان بهشهر

دانشگاه فنی امام خمینی (ره) بهشهر

دانشگاه طبرستان چالوس

دانشگاه جهاد دانشگاهی بابل

دانشگاه  راه و دانش بابل

دانشگاه سارویه ساری

دانشگاه فنی امام محمد باقر (ع) ساری

دانشگاه قدسیه ساری

 

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا