رئیس نظام مهندسی کشاورزی مازندران خبر داد

بیکاری ۹ هزار مهندس در مازندران/ ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفری در مازندران دروغ است

بصیر، حجت علی‌محمدی طی گفت‌وگویی در ارتباط با وضعیت اشتغال جامعه نظام مهندسی کشاورزی مازندران اظهار کرد: ۴۱ نفر از اعضای نظام مهندسی در استان که قرار بود جذب ادارات و نهادها شوند، کارشان انجام شد.

وی تصریح کرد: این نیروها در حوزه امور دام و شهرستان‌ها مشغول فعالیت شدند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تعداد بیکاران اعضای این سازمان را ۹ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: برای اشتغال این افراد اقدام مناسبی انجام نشده است.

این مسؤول اضافه کرد: موافقت‌نامه برای جذب بخشی از نیروها در دستور کار بود که عملیاتی نشد.

علی‌محمدی یادآور شد: با سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی موافقت‌نامه امضاء شده که برخی از خدمات آنها به اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار شود که این ارگان‌ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

وی بیان کرد: مقرر شده بود که برخی از نظارت‌ها در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به نظام مهندسی کشاورزی استان واگذار شود که استانداری به بهانه عدم وجود اعتبار و سازمان جهاد کشاروزی هم به همین دلیل موافق عملیاتی شدن جذب مهندسان بیکار در بخش کشاورزی نیستند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران یادآور شد:وقتی توافقی برای واگذاری نظارت‌ها انجام نشد در این بخش به‌صورت عملیاتی، نظارتی بر کارکردها وجود ندارد.

این مسؤول با اعلام اینکه تعداد بیکاران ما سال به سال در حال افزایش است، گفت: در سال ۹۳ تعداد بیکاران ما ۸ هزار نفر بود که در حال حاضر به ۹ هزار و ۴۰۰ نفر رسید.

علی‌محمدی با اشاره به برخی اظهار نظرها مسؤولان استان در ارتباط با ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفری افزود: این موضوع از اساس دارای مشکل است و متولیان امور در این زمینه در ارائه آمارها باید واقعیت‌های جامعه را بیشتر ببینند.

وی با اعلام اینکه متولیان استانی بانک اطلاعاتی مناسبی در اختیار ندارند، یادآور شد: آمارهای ارائه‌شده در ارتباط با ایجاد اشتغال بر اساس پرداخت تسهیلات ارائه شده و راستی‌آزمایی در این ارتباط انجام نمی‌شود.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه تعریف درستی از اشتغال در کشور وجود ندارد، افزود: زمانی تعریف مناسبی می‌توانیم از اشتغال داشته باشیم که فرد پس از فعالیت در طول هفته و یا ماه قادر به تأمین نیازهای مالی خودش باشد و این در حالی است که برخی ارگان‌ها صرف مشغول کار بودن افراد را جزو ایجاد اشتغال به حساب می‌آورند و این موضوع به‌نظر می‌رسد که نیاز به واکاوی جدی دارد.

این مسؤول تعداد اعضای نظام مهندسی کشاورزی مازندران را ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار بیکار هستند.

علی‌محمدی با اعلام اینکه برنامه‌های زیادی برای ایجاد اشتغال اعضای نظام مهندسی کشاورزی تدوین کردیم، اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌ها نیاز به همکاری ارگان‌های مرتبط با رشته کشاورزی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری، این سازمان آماده معرفی ۱۵۰ نیرو به‌عنوان ناظر محیط زیست در شهرک‌های صنعتی و دیگر نقاط مورد نیاز است.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در پایان با اعلام اینکه بر اساس قانونی همه شهرک‌های صنعتی باید ناظر محیط زیست داشته باشند، گفت: به‌نظر می‌رسد که علاقه‌مندی در این حوزه وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا