«پسر داعش» بازداشت شد

منابع پلیس ایتالیا روز سه‌شنبه اعلام کردند یک تبعه ۲۹ ساله مراکش مظنون به آماده‌سازی مقدمات حمله‌ای تروریستی در ایتالیا، که از ۹ سال پیش با یک خانواده ایتالیایی زندگی می‌کرد، روز دوشنبه در تورین، در شمال این کشور بازداشت شد.

«منیر العوال» از سال ۲۰۰۸ به طور غیر قانونی در ایتالیا زندگی می‌کرد و به مدت یک سال به علت پیغام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی افراطی‌گری را ترغیب می کرد، تحت نظر بود.

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی درباره او هشدار داده بود و پلیس ایتالیا نیز او را  «افراطی»، «غیرقابل پیش‌بینی»، و «خطرناک» توصیف کرده است. او به اتهام شرکت در کارهای خلاف، داشتن قصد قطعی برای اقدامات تروریستی بین المللی، تحریک و ترغیب به جنایت بازداشت شده است.

این مظنون در یک شبکه اجتماعی رمزی موسوم به «زلو» (Zello) بسیار فعال بود و در آنجا با لقب «پسر داعش» خود را معرفی می‌کرد.

وی تایید می‌کرد با ابوبکر بغدادی همکاری کرده است. او همچنین اخبار تبلیغاتی داعش را پخش و به ویژه رفتاری را که باید در کشورهای غربی برای تبدیل شدن به یک جنگجوی خارجی و محقق ساختن حملاتی با سلاح سرد یا بمب انجام داد، تشریح می ‌کرد.

او از تلفن‌هایی با نام اشخاص دیگر استفاده می کرد و خانواده‌ای که او از نه سال پیش نزد آنها اقامت داشت به او هیچ شکی نداشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا