مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار خبر داد

اجرای طرح بیولوژیک در ۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری فریدونکنار

بصیر، محمدرضا ضیائی مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با اشاره به برنامه های زراعی و آموزش ترویج این مدیریت در این شهرستان، اظهار کرد: مدیریت آب در مزارع، مدیریت تلفیقی بیماری بلاست و مدیریت مبارزه تلفیقی با ساقه خوار برنج از جمله طرح‌های آموزشی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح بیولوژیک در اراضی شالیزاری در سطح هزار و ۸۸۰ هکتار و ۲ هزار هکتار در سال جاری و طرح توسعه کشت مکانیزه برنج در فریدونکنار اجرا شد.
مدیرجهادکشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: انجام آنالیز خاک، برداشت مکانیزه برنج، بیمه زراعت برنج و تشکیل و راه اندازی ۱۳ صندوق خرد زنان با عضویت ۶۰۵ نفر از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی فریدونکنار بوده است.
ضیایی با اشاره به برگزاری ۳۰ دوره آموزشی مهارتی در روستاهای تابع فریدونکنار، گفت: این دوره‌ها با حضور هزار و ۳۸۲ نفر برگزار شد.
وی افزود: سه مورد آموزش دهکده الگویی برنج در روستاهای جزین، کوچک بیشه محله و کاردگرمحله، دو مورد سایت الگویی برنج در روستای مهلبان و یک مورد ffs در روستای کوچک‌بیشه‌محله  بخشی از آموزش‌های مهارتی در روستاهای فریدونکنار بوده است.
مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار یادآور شد: برگزاری کلاس، کارگاه و بازدیدهای آموزشی متعدد در زمینه های مختلف کشاورزی، تهیه و ارسال اطلاعیه ، بروشور و پیامک های ترویجی و طرح ترویج کارآفرینی و اشتغال زنان روستایی از جمله دیگر برنامه‌های آموزشی و مهارتی این اداره بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا