مانیتورینگ انتخاباتی/ هشدار کارشناس بی‌بی‌سی به هواداران روحانی

پیوند آقای رئیسی با آرامگاه امام هشتم شیعیان و آغاز زندگی او با فقر و یتیمی که در گفتگوی تلویزیونی خود بدان اشاره کرد، برای او یک برگ برنده است.

رئیسی از دولت انتقادهایی رسمی و بدون ابهام را مطرح کرد. اگرچه شعار او “کار و کرامت” است، امّا یکی از مهمترین تکیه‌کلام‌هایش “مبارزه با فساد” می باشد.

رادیو اسرائیل: طبق نتایج برخی نظرسنجی‌ها، روحانی فعلا پیشتاز است، قالیباف در تعقیب اوست و رئیسی جایگاه سوم را در اختیار دارد.

واشنگتن پست: اکثر ایرانیان معتقدند روحانی در حل مشکلات اقتصادی موفق نبوده است. آنان به چشم انداز اقتصادی کشور خوشبین نیستند.

اسپوتنیک: تقریبا همه کارشناسان بر این باورند که هیچ‌کدام از کاندیداها، توانمندی آن را نخواهند داشت که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ایران بیش از پنجاه درصد آرا را به‌دست آورند.

توئیت مسعود بهنود؛ تحلیلگر و کارشناس بی‌بی‌سی‌فارسی

بی بی سی: جهانگیری برای حمایت از روحانی و ایجاد موازنه نسبت به زوج قالیباف-رئیسی وارد کارزار شده است؛ هرچند هنوز دست خود را باز نکرده و معلوم نیست چگونه می‌خواهد نقش خود را بازی کند؟

المانیتور: مشکلات گسترده اقتصادی وجهه روحانی را تخریب کرده و محبوبیت او طی دو سال پس از برجام کاهش یافته است. بعید نیست در این انتخابات هم با نتیجه غافلگیرکننده روبرو شویم.

رادیو فردا: صحبت‌هایی که این روزها از زبان علی لاریجانی شنیده می‌شود، در حقیقت حمایت از آقای روحانی می‌باشد./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا