کشف حجاب برای چه‌کاری؟

مشکلات در ورزش همانند حوزه‌های دیگر وجود دارد و این موضوع غیرقابل کتمان است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که از این مشکلات، برای استفاده شخصی سوء استفاده نشود. قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم باید بگوییم که ورزش بانوان در سال‌های اخیر در ایران رشد خوبی داشته و تیم‌های مختلف در رده‌های سنی مختلف در مسابقات بین‌المللی حاضر می‌شوند، با این حال در این حوزه همانند حوزه‌های دیگر کارهایی انجام می‌شود که اهداف دیگری در پس آن وجود دارد.

ماجرا به خانمی به‌نام «شیوا امینی» برمی‌گردد که در فوتسال فعالیت می‌کرد و البته در این رشته خیلی هم مشهور نبود اما در چند روز اخیر به‌واسطه انتشار عکس و فیلم بدون حجاب، نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. خودش اعلام کرده که «در یک سفر شخصی و نه در مسابقات رسمی حجاب را رعایت نکرده و به همین دلیل از تیم ملی ایران خط خورده است».

جوابیه فدراسیون فوتبال اما خط بطلانی بر این ادعا کشید. فدراسیون فوتبال در جوابیه‌ای که روی خروجی‌ سایت خود قرار داد نوشت: «نامبرده طی سال ۲۰۰۹ برای حضور در بازی‌های داخل سالن آسیایی به تیم ملی دعوت و به ویتنام اعزام شدند و آخرین حضورشان در عرصه فوتسال به‌عنوان بازیکن تیم باشگاهی متین ورامین بوده که در دومین بازی لیگ در سال ١٣٨٩ دچار آسیب‌دیدگی شدند و در اولویت انتخاب توسط کادر فنی فوتسال برای تیم ملی قرار نگرفتند و پس از آن به هیچ عنوان از سال ١٣٨٩ عضو تیم ملی نبودند که موضوع عدم رعایت حجاب در سفر شخصی دلیلی برای حذف نامبرده باشد».

همان‌طور که در این جوابیه آمده شیوا امینی از سال ۱۳۸۹ عضو تیم ملی نبوده در حالی که ادعا کرده به‌دلیل عدم رعایت حجاب اسلامی از تیم ملی خط خورده است. به نظر می‌رسد دلیلی که بازیکن پیشین تیم ملی آورده بیشتر برای مقاصد دیگر بوده است. متأسفانه در سال‌های اخیر برخی از چهره‌های ورزشی با استفاده ابزاری از دورانی که در تیم ملی بودند و همچنین مسائلی همانند حجاب و … اهداف دیگری دارند وگرنه چه لزومی دارد بازیکنی که ۷ سال پیش آخرین حضورش را در تیم ملی سپری کرده و جزو بازیکنان مطرح هم نبوده به‌یک‌باره کشف حجاب کند؟ این موضوع ما را یاد بازیگران درجه‌چندمی می‌اندازد که با انتشار عکس‌های بدون حجاب خود راه شبکه‌های ماهواره‌ای را در پیش گرفتند تا بلکه از این طریق بیشتر در چشم باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا