دبیر مجمع امور صنفی فریدونکنار مطرح کرد

دستاوردهای انقلاب را به نسل سوم و چهارم انتقال دهیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، ابوالقاسم فرجی در جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان در سالن اجتماعات اتاق اصناف با بیان اینکه در راستای حفظ ارزش های انقلاب همه بایستی با تمام توان حاضر باشند، عنوان داشت: دشمن در صدد کمرنگ کردن مناسبتهای ملی و مذهبی خصوصا ایام الله هاست که این امر وظیفه مسئولان را دوچندان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بازار و اصناف بزرگترین نقش را در انقلاب ایفا کرده اند، تصریح کرد: اصناف چشم و چراغ و ویترین شهرها هستند و در مناسبت های ملی و مذهبی در کنار هیئت های مذهبی و شهرداری نقش اصلی را در انتقال ارزش ها و دستاورد های انقلاب ایفا می کنند.

 

فرجی یادآور شد: دو سردار ملی و ۵۷ شهید اصناف شهرستان نشان از تدین و همراهی و پیروی کسبه و حضور سیاسی و مذهبی این قشر عظیم است.

 

دبیر مجمع امور صنفی فریدونکنار با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر از ۱۰ فرد صنفی موثر و تاثیرگذار در انقلاب و وقایع پس از آن تجلیل خواهد شد، اذعان داشت: در قبل از انقلاب نیز کسبه های شهرستان به ویژه در منطقه مسجد حضرت ولیعصر به وسیله بازاریان در اعیاد و عزا با نصب پرچم سیاه و چراغانی ارادت خویش را نسبت به اهل بیت نشان می دادند.

 

وی افزود: این سنت حسنه در حال حاضر نیز در بازار موسوی، بازار قائم و خیابان شهید بهشتی نسبت به مناطق دیگر مشهودتر است.

 

فرجی خاطرنشان کرد: غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا، ارسال پیامک و حضور حماسی اصناف در یوم الله ۲۲ بهمن از دیگر برنامه های اتاق اصناف و حوزه بسیج اصناف این شهرستان می باشد.

 

وی خواستار اختصاص بودجه مناسب از سوی شهرداری و شورای شهر، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف برای امور فرهنگی به شورای هیئت های مذهبی شهرستان شده است، چرا که هیئت ها در مناسبت ها همچون نکینی می درخشند و این تشکل مردم نهاد نیاز به حمایت های مادی و معنوی از سوی مسئولین دارند.

 

فرجی با اشاره به فرموده مقام عظمای ولایت ( فرهنگ چیزی است که حاضرم جانم را برایش دهم)، گفت: این ادعا از امثال فرجی ها ممکن نیست اما می توانیم مبالغی را حتی از بودجه شخصی در این مناسبت ها هزینه نمائیم.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی شهرستان به فرموده امام راحل در مورد ارائه عملکرد مسئولین و اطلاع رسانی به مردم، تاکید کرد: رسانه نوشتاری و دنیای مجازی در شهرستان این آمادگی را دارد تا این عملکرد را به صورت جامع و کامل در اختیار مردم قرار دهد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار تاکید کرد: با حضور هیئت های مذهبی و شهرداری وظیفه ادارات و نهادها کمرنگ نمی شود، عنوان داشت: همه ما به امام، نظام و شهدا مدیونیم و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ دستاوردهای این نظام وظیفه همگان است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا