راهیان نور بزرگترین رخداد فرهنگی کشور / اعزام خبرنگاران مازندرانی به مناطق عملیاتی

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ،  سرهنگ هاشمی  معاون اجرایی و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا گفت: راهیان نورو بازدید از سرزمین های دفاع مقدس یکی از بزرگترین مولفه های تولید قدرت نرم در مقابل دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل جنایت کار می باشد

وی افزود: استان مازندران همانند تمامی استان ها کشور همه ساله شاهد حضور مشتاقان بازدید از سرزمین های دفاع مقدس می باشد.

وی اظهار داشت: سپاه استان مازندارن هم برای اجرای هر چه باشکوه تر این بزرگترین رخداد فرهنگی کشور تمهیداتی خوبی اندیشیده است که در چندین مرحله اجرایی شده و خواهد شد.

سرهنگ هاشمی در ادامه بیان کرد: ما چندین مرحله را برای اعزام تعریف کردیم  و مرحله اول با شروع سال تحصیلی بوده است که از مهر به مدت چهار ماه اعزام دانش آموزان را داشتیم که بیش از ۴۰۰۰ نفر اعزام شدند.

وی ادامه داد و افزود: مرحله بعدی اختصاص به دانشجویان داشت که از اول اسفند تا ۱۵ اسفند ماه بوده که پیش بینی شده است که بیش از ۲۵۰۰ نفر را اعزام کنیم که با توجه به تعطیلات ایام نوروز این تعداد تا ۵۰۰۰ نفر ارتقا خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم اعزام عمومی است که از ۱۶ اسفند آغاز خواهد شد و  تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت که مجموعا ۲۰ هزار نفر در این مرحله اعزام خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای همه این مراحل  تعداد ۲۹ هزار نفر در استان مازندارن به مناطق دفاع مقدس اعزام می شوند.

معاون اجرایی و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا بیان داشت: امسال حضور سازمان یافته تری را خوهیم داشت به جهت اینکه اردوگاه مرکزی که  با همت سردار شاهچراغی فرمانده سپاه کربلا  و استانداری و دستگاههای دولتی که در خرمشهر ساخته شد توانستیم اسکان خوبی را برای زائرین پیش بینی کنیم.

وی گفت: یکی از کارهای ماندگاری که امسال انجام شد احیای یادمان هفت تپه است که مورد در خواست خیلی از هم استانی های عزیز بود.

وی همچنین برنامه های فرهنگی و محتوایی راهیان نور را تشریح کرد و گفت: برای کیفی سازی و بار محتوی راهیان نور،  برنامه های فرهنگی و دانشجویی اجرا خواهد شد و همچنین یک نمایشگاه با نگاه مقایسه ای جنگ نرم و جنگ سخت در اردوگاه برپا شده است که با حضور سردار فضلی مسئول راهیان نور سپاه و بسیج کشور و سردار سلیمانی مسئول اردویی سازمان بسیج افتتاح خواهد شد و آماده بازدید از همه زائرین خواهد بود.

وی اظهار داشت: درخواستی از اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان داشتیم که جمعی از خبرنگاران را هم برای بازدید از این مناطق اعزام بکنند که این کار انجام شده و حدود  ۴۰  نفر از خبرنگاران استان هم از این مناطق بازدید خواهند کرد.

سرهنگ هاشمی در آخر گفت: از همه مسئولین زیربط و دست اندرکار اجرایی برنامه بزرگ راهیان نور تقدیر و تشکر می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا