مردم جلوی اشتباه مسئولان خواهند ایستاد

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ،  حسن رحیم پور ازغدی در همایش« گفتمان انقلاب اسلامی در شرایط کنونی» که در دانشگاه شیراز برگزار شد، ضمن اشاره به اتفاقات و بلایایی که استکبار بر سر مردم مسلمان آفریقا آوردند و با اشاره به دست‌های پشت پرده این حوادث و ذکر تواتر جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه ، ۸ روزه و با گرامی داشت شهدای این جنگ اظهار کرد: این حس همدردی را حفظ کنید، چراکه عده‌ای امروز از این موضوعات غافلند ومی‌توان نتیجه این غفلت را در انقلاب‌های منطقه مشاهده کرد.


وی ضمن اشاره به اینکه استکبار برای ایران نیز طرح و نقشه‌هایی برای تفرقه برانگیزی داشتند که منجر به شکست شد، گفت: شما جوانان دهه ۴ انقلاب باید مطالعه و تحقیق کافی داشته باشید و همان‌گونه که امام صادق(ع) فرمودند: «دوست ندارم جوانان را خارج از دو حالت ببینم یا دانش آموزی یا دانش‌اندوزی» پس یا باید در حال مبارزه با جهل خود یا در جنگ با جهل اجتماع باشید.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به ادامه حدیث گفت: اگر مطالعات و آگاهی‌های اجتماعی نداشته باشید، اهل افراط و تندروی خواهید شد و این اتفاق منجر به ضایع شدن جامعه می‌شود و این ضایع ساختن جامعه گناه بزرگی است.

وی افزود: شما فکر می‌کنید ما چگونه در تحریم‌ها ایستادگی کردیم؟ با همت کسانی که تلاش و کار بیش‌تری داشتند. حال فکر کنید چرا از تحریم شدن فلان قطعه می‌ترسیم؟ به دلیل کم کاری دانشگاه است چراکه دانشگاه باید این قطعه را می‌ساخت ولی نساخته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر امروز ما در زمینه فرهنگی احساس خطر می‌کنیم و از رسوخ و نفوذ فرقه‌هایی امثال وهابیت واهمه داریم به دلیل کامل و جامع انجام نشدن وظیفه حوزه و روحانیت است.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: ما در علوم انسانی و علوم اجتماعی که امروز در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود بسیار مشکل داریم و بروکراسی‌هایی موجود در جامعه حاصل همین علوم اشتباه است، امروزه دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی ما یک دارالترجمه تبدیل شده‌اند و ما بجای برخورد عقلی به برخورد نقلی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بزرگترین گناه آسیب پذیر کردن یک ملت است گفت: آن‌هایی که دم از آسیب پذیر بودن جامعه و خسته شدن جامعه می‌زنند، خودشان خسته و آسیب پذیر شده‌اند نه این ملت بزرگ؛ این‌هایی که القا می‌کنند ما نمی‌توانیم یا نادان هستند و توانایی‌ها را نمی‌بینند یا خائن هستند چرا که این گفتار بزرگترین خیانت است.

رحیم‌پورازغدی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند “هرچه من سفارش می توانم به شما بکنم در باره جوانان است” گفت: جوانان صاحب پاکترین قلب‌ها و به دنبال حقیقت هستند، قلبی رقیق دارند و نسبت به بزرگترها به ملکوت نزدیک ترند و هرچه انسان بزرگتر ‌شود ترسوتر، طماع‌تر و محافظه کارتر و شجاعت ایستادگی در او کم می‌شود.

وی با قرائت آیه شریفه «لقد کان فی رسول الله اسوة حسنه» گفت: بهترین الگوی ما پیامبر (ص) و ائمه معصومین هستند و اگر الگو وجود نداشته باشد، تمام ارزش‌ها بدون مصداق می‌ماند و چگونگی اجرای اوامر بر ما معلوم نبود یعنی جز وحی و اعجاز تقریبا همه خصوصیات پیامبر شایسته الگو قرار گرفتن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کلمات قرآن را حتی نمی‌توان با مترادف هایش جایگزین کرد، گفت: در عبارت «داعیا الی الله باذنه» باید در هر لغتش تامل کرد، یکی دعوت است که اشاره به عدم فردی بودن دین دارد، دوم دعوت به الله است و نه هیچ قدرت دیگری و سوم آنکه باید با اذن خدا و به روش خدا دعوت صورت گیرد و نه به طرق دیگر.

وی تصریح کرد: علوم جدید که البته اینها در واقع برگرفته از عقل نیست و این نفس است دو حوزه را تعریف می‌کند؛ یکی حوزه دین و دیگری حوزه زندگی که تحقیق، پژوهش، انسان شناسی و علوم امثال آن در این حوزه دسته بندی می شوند، اما با گذشت زمان هرچه با تفکرات جدید غربی پیش برویم حوزه علم غیردینی گسترده‌تر و علوم دینی مجبور به عقب نشینی می‌شود.

رحیم پور ازغدی گفت: شروع رشته‌های علوم اجتماعی در غرب کپی برداری از علوم طبیعی امثال زیست شناسی و رفتار حیوانات است و اغلب پدران این علوم اصلا تخصصی در حیطه آن رشته نداشته‌اند و متخصص چیز دیگری بوده‌اند و بجای بحث روی علیت، این مقوله را تابع و متغیر می‌نامند.

وی تصریح کرد: با تفکری که همه چیز را در منافع شخصی می بیند و اقتصادی خودخواه را تعریف می‌کند، نمی‌توان به ارتباطی بین اقتصاد و اخلاق رسید و یا از این دید هیچ وقت جمهوری اسلامی و اینکه درد فلسطین درد ماست معنا نمی‌شود و همین برنامه گرامیداشت کشته شدگان مسلمان آفریقا نیز بی معنا می شود.

وی افزود: حال اگر چنین افرادی با این نظریات راجع به دین و اخلاق صحبت کند معلوم است که نتیجه چه خواهد شد و این کار شدنی نیست همانگونه که آگوست کنت، پدر علم جامعه شناسی، در اواخر عمرش گفت: «به ضمانت من ما هرگز با علم واقعی (حس) راجع به انسان و جامعه به هیچ حقیقتی نمی‌رسیم».

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به نظریات داروین گفت: این موضوع که اینجا بازار است و هرکه کالای فرهنگی، ایده و نظر خود را طرح می‌کند و هرکدام مشتری داشت چیره می‌شود از دل همین اعتقادات و همین نظرات به دست می‌آید.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از امام(ره) گفت: عده‌ای در این مملکت می خواهند «ما نمی‌توانیم» و ذلت را تئوریزه کنند و این خلاق واقع و خلاف حرف امام راحل (ره) است همانگونه که امام در دوران دو قدرت شرق و غرب گفت:« سه قدرت وجود دارد و یکی ماییم».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینگونه انسان ها وکسانی که می‌گویند ما باید شعر هایی از قبیل حمایت از محیط زیست، مرگ بر ایدز و گرسنگی بدهیم، گفت: این عده احمق‌هایی هستند که تنها راه پیشرفت را در به رسمیت شناختن اسرائیل می بینند و اصلا فکر نمی‌کنند که مشکل گرسنگی، فساد و غیره از کجا نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما ارزش محور است، گفت: انقلاب ما شخص محور نیست و همانگونه که امام راحل(ره) فرمود:« اگر خمینی اشتباه کرد و به سمت ظلم رفت او را برکنار کنید» و اگر مسئولان بخواهند اشتباه کنند مردم جلوی آن‌ها خواهند ایستاد.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: قاعده برد- برد قاعده اسلام است و قرار نیست در معاملات کسی از طرفین متضرر شود ولی در میان حق و باطل نمی‌توان حتی برد- باخت را گنجاند و بیان عبارت برد- برد در مواجهه با باطل غلط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا