کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با بصیر مطرح کرد

عملکرد وزارت ارشاد برای مقابله با حملات رسانه ای غرب ضعیف است

به گزارش بصیر، استاد آباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در بحث ماهوره و حرکات ضد دینی دو بحث جنگ نرم و اسلام آمریکایی مطرح است.

وی با بیان اینکه اسلام آمریکایی در گذشته نیز با نام های اسلام درباری و اسلام اموی وجود داشته است، تصریح کرد: در این نوع اسلام در عین مسلمان بودن می توانید فساد کنید و اعمال ضد دینی انجام دهید.

آباد با اشاره به اینکه در بعضی کشورهای به ظاهر اسلامی مانند ترکیه و عربستان نیز این نوع اسلام رواج پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در این کشورها به نوعی اسلام را ترویج کردند که اعمال ضد دین نیز عادی به نظر برسد، به عنوان مثال تعدادی از زنان با حجاب در مکانی گرد هم می آیند و به رقص و پایکوبی می پردازند.

کارشناس مسائل فرهنگی افزود: هنفر یک جاسوس انگلیسی است که در کتاب خود اهداف ملکه انگلیس در گذشته را به تحریر در آورده است که در این کتاب راهکارهای زیادی برای از بین بردن اعتقادات جوانان بیان شده بود و ما امروز می بینیم که امروز نیز این کار در دستور کار دشمنان ما قرار دارد اما با این تفاوت که ابزارها فقط تغییر کرده است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف دشمن افزایش فساد در بین جوانان ما است و فساد رفتاری در اولویت قرار دارد، این افکار آنها خانواده را مورد مقصود خود قرار داده است، متاسفانه با گسترش روزافزون فیلم ها و مستندات ماهواره ای که غالبا بی بند و باری را ترویج می دهد بنیان خانواده را از بین خواهد برد.

با فیلم های ماهواره ای بنیان خانواده نابود می گردد

آباد با بیان اینکه با ورود فیلم های ماهواره ای حجب و حیا در ین جوانان ما در حال از بین رفتن است، اذعان داشت: اگر بخواهیم برای این موضوع نیز مثالی بیان کنیم در گذشته جوانان ما از گفتن کلماتی چون دوست پسر و دوست دختر امتناع می کردند و حجب و حیا را رعایت می نمودند اما امروزه پدر و مادر به همراه فرزندان خود پای برنامه های ماهواره می نشینند و این نوع الفاظ در بین آنها به عادت در آمده است.

وی با اشاره به فیلم های ماهواره ای و محتوای تهی آنها، اظهار داشت: در اکثر فیلم های ماهواره ای بحث روابط نامشروع، دوستی نامتعارف و مصرف مواد مخدر محتوای اصلی و کلید واژه آنها ست و متاسفانه قبح و زشتی این امر در بین خانواده های ما در حال از بین رفتن است.

این کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: از بین رفتن تحکیم و استقامت خانواده در حال از بین رفتن است و زمانیکه این بنیان از هم بپاشد باید برای ادامه حیات جامعه پاک و طیب نگران بود.

تک والدینی در کشور در حال رسوخ است

آباد با بیان اینکه امروز جامعه غرب به سوی تک والدینی در حال حرکت است، گفت: این نوع تفکر که از چند سال گذشته در فرهنگ دشمنان ما وجود داشت به آرامی در جامعه ما در حال رسوخ است و باید نسبت به این موضوع نیز نگران بود.

وی ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که باید در آن تامل کرد این است که در بحث روابط نامشروع دشمن از اقشار با سن بالا به سوی جوانان و نوجوانان ما حرکت می کند و متاسفانه از این امر سخیف آنها از سنین جوانی به سنین نوجوانی انتقال یافته است و به راحتی می توانیم بازتاب این جریانات را در جامعه خود ببینیم.

آباد با بیان به اینکه امروز به کردستان جدید، اسرائیل جدید می گویند، عنوان داشت: در این منطقه خوانندگان ایرانی مقیم کشورهای غربی بیشترین کنسرت های خود را در آنجا برگزار می کنند و متاسفانه برادران کرد ما نیز در این مراسم حضور می یابند، همچنین در این مناطق شراب نیز رواج زیادی یافته است و حتی به دنبال احداث کارخانه تولید آن هستند.

وی افزود: جریان لیبرالی که تحت عنوان آزادی در کشور ما مطرح است متاسفانه آزادی را با بی بند و باری اشتباه گرفته اند و این جریانات با جریان ناب فرهنگی انقلاب در حال مقابله و مبارزه هستند و ما نیز راه حلی برای مقابله با آنها به صورت سازماندهی شده نداریم و اگر هم مبارزه ای صورت می پذیرد از سوی بسیج و بسیجیان به صورت خودجوش است.

تبلیغ کارهای ضد فرهنگی از سوی وزارت ارشاد

کارشناس مسائل فرهنگی با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در زمینه مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: نسیت به عملکرد وزارت ارشاد هم در این دوره و هم در ادوار گذشته به شدت و با اسناد زیادی نقد داریم، به طوریکه علاوه بر اینکه کار فرهنگی انجام نشده، کارهای ضد فرهنگی نیز ترویج شده است.

آباد از عدم ایجاد ارتباط جوانان با سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل قدیمی بودن افکار و اندیشه های این ارگان خبر داد و اظهار داشت: مخاطب جلساتی که سازمان تبلیغات تشکیل می دهد جوان پسند نیست و به برگزاری مراسم و مناسک مدهبی و حضور در راهپیمایی ها بسنده کرده است، همچنین انجمن های ان جی او های ما نیز به مراکز و شهر های بزرگ بسنده کرده است و عملکرد قابل قبولی ندارد.

به ضد حمله فرهنگی دلخوش کرده ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در بحث رسانه ای به جای حمله به ضد حمله دلخوش کرده ایم، تصریح کرد: بعد از آنکه فیلم های ضد ایرانی و اسلامی ساخته می شود تازه ما به دنبال ایجاد یک اثر برای معرفی خود و مقابله با آن موضوع هستیم که این حرکت بسیار اشتباه است و نتیجه سوء دارد.

آباد با بیان اینکه متولی اصلی ورود برای مقابله با حملات رسانه ای غرب و دشمنان ما وزارت ارشاد است، اذعان داشت: متاسفانه حتی در ضد حملاتمان و در قبال حملات دشمن نیز از خود واکنش مناسب و بهینه ای نشان نمی دهیم، در یک برهه ای از زمان جریانی مخالف آن موضوع از سوی تشکلات مذهبی صورت می پذیرد و سپس همه چیز به دست فراموشی سپرده می شود.

وی افزود: در بحث سینمایی نیز کارهای خوبی صورت نپذیرفته است، اینگونه به نظر می رسد که سینمای ما در یک هاله مشخصی قرار دارد و در آن هاله باید فیلم ها و اثرات خود را عرضه کنیم و هیچ تفکر جدیدی به آن القا نمی شود.

آباد ادامه داد: برای جایزه اسکار در عرض سه سال دو فیلم اکران می شود که بویی از سینمای ایرانی نبرده است و فقط کارگردان ایرانی داشته اما آن همه زیبایی های صورت گرفته در جنگ تحمیلی دیده نمی شود و در حال فراموشی است.

وی از عدم شناخت مسئولین امر به این موضوعات انتقاد و خاطرنشان کرد: فیلم هایی در کشورمان به نمایش داده می شود که متاسفانه در این فیلم ها جملات و حرکاتی به نمایش در می آید که اوج بی احترامی و نهایت بی بند و باری را نشان می دهد.

آباد تصریح کرد: اگر میگوئیم که فیلم های غربی اساس و بنیان خانواده رانشانه گرفته است باید ما در مقابله با آنها خوراک خوب و بهتری به مردم کشور خود دهیم تا به سوی جاذبه های کاذب آنها نروند اما متاسفانه فیلم ها و سینمای ما نیز به سمتی حرکت می کنند که آنها می خواهند.

این کارشناس مسائل فرهنگی خواستار ورود مسئولین ماهر و با تجربه در راس امور شد و اظهار داشت: بازه تفکر خود را از حالت محدود امروز گسترش دهیم و از نخبگان فرهنگی کشور بهتر و بیشتر استفاده نمائیم و از جریان هایی که آثار فاخری اکران می کنند به خوبی حمایت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا