اختصاصی/ مدیر کمیته امداد فریدونکنار خبر داد

كسب رتبه سوم استان درايجاد اشتغال/ اعطای ۲۰ میلیارد ریال وام به مددجویان فریدونکناری

به گزارش بصیر، غلامرضا علیپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، با بیان اینکه اعطای وام اشتغال به سرپرست خانواده در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: به لطف خداوند كميته امداد فريدونكنار توانست درسال ۹۲ رتبه سوم استان رادرجهت اشتغالزايي مددجويان فريدونكناری كسب نمايد و اين مرهون تلاش همكاران و آموزش هاي موفق در این شهرستان بوده است.

وی تصریح کرد: رویکرد محوری و اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) ايجاد اشتغال براي خانواده هاي جامع هدف يعني مددجويان تحت حمايت است كه آموزش دراين شهرستان نيز بصورت رايگان می باشد.

علیپور با اشاره به سخنان امام راحل(ره) درخصوص كميته امداد گفت: درابتداي تاسيس كميته امداد، حضرت امام (ره) يك نقشه راهي را ترسيم  كردند و آن کار امداد مدد به حیات، مدد به کار و مدد به زندگی شرافتمندانه است وبا اين سه تئوري يعني تحكيم خانواده، توانمندسازي و اشتغال بايد استعدادهاي مددجويان شكوفا و سپس توانمند شود، هرچند در مرحله اول سعی در رفع شوک روانی و مشکلات موجود در خانواده های تحت پوشش هستيم.

مدیر کمیته امداد فریدونکنار ادامه داد: با برنامه ریزی و اجرای فعالیت هاي آموزشي براي خانواده ها، هزینه ها توسط کمیته امداد پرداخت می شود و برای خانواده های تحت پوشش رایگان است تا از مدارك لازم جهت برخوداري از وام اشتغال بهره مندشوند.

علیپور تصریح کرد: خانواده های تحت پوشش نباید بصورت سکون در همان مرحله از زندگی بمانند بلکه نیاز است پس ازشناسايي استعداد آنان به سمت اشتغال و استقلال اقتصادي  هدايت شوند.

وی با اشاره به تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل، اذعان داشت:ضمن تشكر از بانكهاي شهرستان كه همكاري خوبي داشتند تاكنون۱۴۰طرح به بانكهاي فريدونكنار معرفي شده كه قريب به ۲۰ميليارد ريال وام اشتغال پرداخت گرديد.

عليپورگفت:اين وام به سرپرست خانواده هایي كه استطاعت دارند و مستعد به کار و ياداراي تخصص شغلي هستند تعلق می گیرد.

مديركميته امداد همچنين افزود: در راست آزمايي كه توسط چند وزارت خانه انجام شد وامهايي كه به مجريان طرح پرداخت گرديد ۹۵ درصد اين طرحها اجرايي است و الان مشغول به كارند.

وي تصريح كرد:علت موفقيت كميته امداد در اشتغال، نظارت جدي در عرصه اشتغال و اشتغالزايي است و ناظرين فني دائم درحال نظارت و رفع معايب كار هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا