فرمانده سپاه کربلای مازندران

هفت تپه یکی از مسیرهای سیر الی الله است

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی با حضور در یادمان هفت تپه  در جمع خادمین شهدای این یادمان، اظهار داشت: هر کدام از مناطق عملیاتی، فرصتی برای اندیشیدن است، هر مقطعی از هر زمان و هر مکان از این جغرافیا، می تواند فرصتی برای احیای مجدد جان ها باشد.

وی هفت تپه را محل آمادگی برای رسیدن به خدا خواند و افزود: با فکر کردن به راه و رسم شهدا، و یکی از مسیرهای سیر الی الله، تپه ماهورهای معنوی هفت تپه است.

شاهچراغی با بیان اینکه مردم خطه شمال کشور، همواره در مسیر دفاع از انقلاب و ولایت کم نگذاشته و تا پای جان ایستاده اند، خاطرنشان کرد: برای رزمندگان این سه استان «مازندران، گیلان و گلستان»، بالاخص مازندران، که در دوران دفاع مقدس در لشکر ویژه ۲۵ کربلا حضور یافته بودند، هفت تپه، نقطه آغازی بود برای کربلایی شدن و آنها اوج خدایی شدن را در همین مکان باصفا تجربه می کردند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، هفت تپه را آمادگاه و جولانگاه هزاران رزمنده عاشق لشکر ویژه ۲۵ کربلا خواند و یادآور شد: هفت تپه در تاریخ پرافتخار خود، به واسطه بمباران های هوایی دشمن، محل عروج تعدادی از بهترین یاران سرافراز امام راحل نیز بود که علم این شهدا به دست «سردار شهید حاج جعفر شیرسوار» در اینجا افراشته است.

دبیرکل کنگره شهدای مازندران ادامه داد: هفت تپه، عقبه عملیات هایی بزرگ و مهمی همچون والفجر۸، کربلای۴ و کربلای۵ بوده که این هم بر افتخارات این سرزمین پاک خدا، می افزاید.

شاهچراغی بازگشایی هفت تپه را یک فرصت خواند و اذعان داشت: احیای اینجا، تلنگری بزرگ و یک یادآوری است برای پیشکسوتان، آنهایی که سال ها به لحاظ جسمی از موضوع دفاع مقدس، از مکان دفاع مقدس و از تاریخ آن فاصله گرفته اند ولی دل های شان همواره با شهداست.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، حضور جوانان را در این یادمان ضروری و مهم دانست و ابراز داشت: وقتی نسل جوان به یادمان هفت تپه بیاید، خواسته یا ناخواسته دلش گره می خورد به آنچه که به برکت وجود شهدا در اینجا اتفاق افتاد، یعنی اگر شهدا در اینجا توانستند، جنس خودشان را جنس الهی کنند، جوانان ما هم امروز می توانند از همان جنس که جنس نور بود، به زلالی آب و به سیالی نسیم صبحگاهی جنوب، خودشان را در میدان جنگ پیش رو که مقابله نرم است، آماده کنند.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خادمین لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا، متذکر شد: از همه مردم و مسئولینی که مجموعه سپاه کربلای مازندران را در بازگشایی این یادمان فراموش شده و ماندگار، همراهی کرده و در ادامه برای برداشتن گام های بعدی همکاری می کنند، کمال تشکر و امتنان را دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا