دور خیز یاران بهاری احمدی نژاد

سکوت پرخطر احمدی نژاد / برند سازی برای مجلس دهم

به گزارش بصیر،  محمود احمدی نژاد پس از تحویل جایگاه ریاست جمهوری به حسن روحانی سکوت پیشه کرد و در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور می‌یابد؛ از این رویه رئیس جمهور سابق ایران برداشت‌های مختلف و بعضا متناقضی می‌شود.

یک نگاه آن است که او برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس برنامه ریزی می‌کند تا آبان ماه امسال از حوزه انتخابیه نهاوند وارد خانه ملت شود و موضوعات و تحولات اقتصادی،‌ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را از جایگاه ناظر و نه مجری به بحث بنشیند؛ در مقابل عده‌ای نیز معتقدند احمدی‌نژاد به مجلس نهم پا نمی‌گذارد چون اگر بیاید با برخورد سرد اکثریت نمایندگان مواجه خواهد شد، این نمایندگان همان‌هایی هستند که او وقتی رئیس‌جمهور بود ارزشی برای رأی و نظر آنها قائل نمی‌شد.

بنابراین از آنجا که احمدی‌نژاد نمی‌تواند بر معادلات مجلس اثرگذار باشد، این گزینه منتفی است. برخی نیز موفقیت در انتخابات مجلس آینده را هدف احمدی‌نژاد می‌خوانند و می‌گویند او می‌خواهد یارانش را ساماندهی کند تا با برند حامیان احمدی‌نژاد از حوزه‌های مختلف در سراسر کشور نامزد شوند با تحلیل که هنوز در میان شهرستانی‌ها بیشترین مقبولیت را دارد و از این پتانسیل می‌تواند پلی برای جلوس بر صندلی ریاست مجلس آینده بسازد؛ در مقابل این نظر عده‌ای می گویند احمدی‌نژاد هیچ‌گاه به نمایندگی مجلس فکر هم نمی‌کند چون اگر برای مجلس جایگاهی قائل بود در زمان ریاست‌جمهوری اینقدر برای تضعیف قوه مقننه وقت و انرژی صرف نمی‌کرد.

تحلیل دیگر از سکوت احمدی‌نژاد تا انتخابات ریاست جمهوری آینده سخن می‌گوید تا آن زمان بتواند با موج‌آفرینی و دوقطبی کردن فضای سیاسی دوباره سکان هدایت دستگاه اجرایی کشور را به دست گیرد.

برخی نیز از جلسه‌ای نقل قول می‌کنند که “احمدی‌نژاد در آنجا گفته دیگر به عرصه اجرایی کشور باز نمی‌گردم” کما اینکه کوچک زاده نماینده مردم تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات در مجلس چندی پیش در یکی از سایت‌های خبری گفت “یقین دارم کسی مثل احمدی‌نژاد نمی تواند نسبت به سرنوشت کشور و مردم بی تفاوت باشد ولی لزوما حضور در عرصه سیاسی منحصر به نامزدی ریاست جمهوری نیست.”

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا