اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار

اعتکاف پادزهری است در برابر نقشه های شوم دشمنان/ دستاوردهای شهدای هسته ای به آسانی هدر نرود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس شهرستان فریدونکنار، با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف و ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین برگزاری این مراسم، اظهار داشت: ۷۰۰ نفر از مردم این شهرستان چه در شهر و چه در روستا در ۱۵ مسجد این معتکف بوده اند.

وی تصریح کرد: در عصری که دشمن تمام توان خود را برای انحراف جوانان و ملت ما با توسل به مطبوعات، رسانه، سایت ها، اینترنت، ماهواره و تبلیغات به کار گرفته است، این حضور در مساجد به عنوان مراسم اعتکاف پادزهری است که آثار این تبلیغات شوم را خنثی می کند

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود باشاره به اول خردادماه ۱۳۵۹ آغاز تحریم های اقتصادی ایران از سوی آمریکا، اذعان داشت: از همان اوایل انقلاب دست دزدان بین المللی و غارتگران غربی و شرقی از منابع ملی جمهوری اسلامی کوتاه شد و آن لقمه های بزرگ که به آسانی می بلعیدند از دهانشان گرفته شد.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: به همین دلیل انها در صدد برآمدند تا نظامی مقتدر که بر پایه دین و آموزه های اسلامی بنا شده است را از بین ببرند و دست به ترسیم نقشه های پلید و شوم شدند که یکی از آنها تحمیل جنگ ۸ ساله بود، تحریک کردن منافقین، ایجاد جنگ داخلی، ترورها، انفجارها و غیره از دیگر نقشه های آنها بود.

جلالی یادآور شد: یکی از مهمترین نقشه های آنها برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحریم اقتصادی بود تا ملت ایران را در تنگنا و فشار مسائل اقتصادی قرار دهند و نسبت به امام، رهبر و حکومت بد بین کنند تا خود نظامشان را نابود نمایند.

وی با بیان اینکه بعضی ها فکر می کنند که با مذاکره تحریم های اقتصادی از بین می رود و قطعا این خیالی ناپخته است، گفت: در آن زمان که هنوز ایران از انرژی هسته ای برخوردار نبود این نظام مقدس را تحریم کردند، اینکه رهبری همواره تاکید کرده اند که حل مسائل اقتصادی را به مذاکره گره نزنیم به این دلیل است که آنها به دنبال مسائل هسته ای ما نیستند بلکه به دنبال براندازی دین، اسلام، قرآن و انقلاب هستند.

امام جمعه فریدونکنار اذعان داشت: ما از ابتکار و خلاقیت در مذاکره سیاسی ممانعت نمی کنیم اما مذاکره کنندگان باید حقوق ملت و کشور را در این مذاکرات رعایت کنند و آنچه که بدست جوانان و فرزندان شهدای عزیز به سختی بدست آمده است را به آسانی از دست ندهند تا به حقوق این ملت و نظام بی احترامی نشود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در اوکراین، عنوان داشت: اگر بحث برقراری ارتباط است مگر روسیه با آمریکا ارتباط نداشت، امروز اوکراین شاهد بحران بزرگی است که به دست آمریکا ایجاد شده، استکبار غربی در مسئله اوکراین می گوید نباید مسائل مربوط به انرژی را به سیاست ورود داد، این یک بام و دو هوا بودن آمریکا را نشان می دهد، خود پولهای نفت کشور ما را بلوکه کرده و اجازه ترخیص آنها را نمی دهد و می خواهد ما و ملت ما را در تنگنا قرار دهد، آنوقت در مسئله اوکراین به روسیه توصیه می کند مسائل مربوط به انرژی را در سیاست دخالت ندهد.

جلالی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۰ سال با تمام نقشه ها و ترفندهای آمریکا رو به رو بوده و نسبت به همه آنها همچون تحریم اقتصادی مقاومت کرده است، بنابراین آمریکا باید بداند ملت ما دست از رهبر، انقلاب و ولایت بر نخواهد داشت و این شعار مردم کشور است.

وی با بیان اینکه راه خروج از تحریم اقتصادی مذاکره نیست بلکه به فرموده رهبری این است که خود به استقلال اقتصادی برسیم، اظهار داشت: ما باید با اتکاء به این جوانان به آنچه نیاز داریم دست پیدا کنیم و قطعا می توانیم.

امام جمعه فریدونکنار هشدار داد: مدیران کل در استان و کشور باید بیاموزند که ما می توانم، بنابراین باید از خواسته ها و آرزوهای فردی، طمع و ثروت اندوزی دوری کنند و برای این ملت و این کشور حرکت نمایند.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام نمائیم و زمینه را برای شکوفایی اقتصادی ایجاد کنیم که یکی از مولفه های آن صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش، اسراف و هزینه های نامربوط است.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین شهرستانی و استانی در تلاش برای حل مشکل کم آبی کشاورزان اظهار داشت: مدیران بخش کشاورزی در مکانیزه کردن آبیاری کشاورزی تلاش نمایند تا شاهد مشکل در این زمان نباشیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز موجودیت رژیم اشغالگر قدس در ۶۶ سال قبل و نامگذاری این روز از سوی مسلمانان به یوم النکبت، خاطرنشان کرد: اسرائیل با همکاری اشغالگران غربی و شرقی توانست با توطئه های خود سرزمین مسلمانان و قدس عزیز را اشغال کند و حکومت غاصبانه تشکیل دهد.

جلالی اذعان داشت: ملت های بی خاصیت عربی نیز نسبت به این موضوع یا سکوت کرده اند، یا با دلار های نفتی خود اسرائیل را تقویت می کنند تا مسلمانان را سرکوب نمایند.

 وی افزود: آنها غافل اند که اسرائیل به قدس و فلسطین اکتفا نمی کند، آنها مدعی دست یابی به رودهای نیل و فرات اند، اسرائیل تلاش می کند تا خاورمیانه را بدست آورد، نفت و معادن کشورهای اسلامی و نابودی اسلام را می خواهد و عربستان نادان از آنان حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا