در خصوص سهمیه 35 میلیارد دلاری منابع فایناس

معاون رئیس‎جمهور تنها ۶ ماه به استاندار مازندران فرصت داد

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، دکتر محمدباقر نوبخت شامگاه پنج‌شنبه در مراسم سالگرد «سردار شهید محمدابراهیم موسی‌پسندی» که در مسجد جامع شهرستان چالوس برگزار شد، بیان داشت: یادواره‌های شهدای اسلام فرصتی را فراهم می‌کنند تا میراث شهدا در کشور حفظ شود.

وی افزود: شهید موسی پسندی‌ها مقاصد فراتری از دفاع سرزمینی داشتند، شهادت آنها برای دفاع از تفکر دینی در برابر تفکرات ضددینی شکل گرفت.

سخنگوی دولت با تشریح وقایع دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: در دوران نبرد ۸ساله، با وجود قدرت ابرقدرت‌های شرق و غرب، یک مرد از حوزه به‌پا خاست و در برابر این ابرقدرت‌ها قیام کرد و با پشتیبانی ملتی غیرتمند، نظامی متفاوت را تشکیل داد که خط بطلانی بر نظریه‌های ضدمذهبی غرب کشید.

نوبخت خاطرنشان کرد: سالروز شهادت شهید موسی‌پسندی و برگزاری یادواره های شهدا، فرصتی را فراهم می‌کند تا به میراث شهدا و آنچه که آنها برای حفظ جان پاک‌شان تقدیم کردند، دقایقی تأمل کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور یادآور شد: امروز شهدا نظاره‌گر اعمال بازماندگانشان خواهند بود و این وظیفه همه‌ی ماست تا مراقب امانت این عزیزان باشیم.

وی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را محصول مجاهدت های شهدا خواند و بیان داشت: همه‌ی ما، خصوصاً جنگ دیده ها وظیفه داریم تا در شعور کاری و راهی‌ که این شهیدان داشتند، تأمل کنیم و راه و منش شان را به نسل جدید تبیین کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به‌ اینکه در دوره کنونی کار ما دشوارتر است، تاکید داشت: میراثی ‌که شهدا امروز برجای گذاشتند در حوزه وسیع‌تری روبروی ما است چرا که اگر چه شهدا رفتند، اما کینه و عداوت دشمن همچنان باقی مانده است.

نوبخت با اعلام اینکه امروز دشمنان جرأت ندارند که با ملاحظات مادی از نظر نظامی به‌ ما حمله کنند، خاطرنشان کرد: امروز ملت ما قوی‌تر و مستحکم‌تر از گذشته در برابر دشمنان ایستاده‌ است تا در صورت تخطی و تهدید ملت ما، دشمن آگاه و هوشیار باشد که یاران شهید موسی‌پسندی‌ها زنده‌اند.

وی اذعان داشت: دولت مصمم است با استفاده از اعتبارات «فاینانس» و «بودجه‌های ملی» پروژه‌های بزرگی را به سرانجام برساند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در بودجه امسال ۳۵ میلیارد دلار فاینانس و ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به طرح‌های مصوب و نیمه‌تمام اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان از منابع محدود در طرح‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا خجالت‌زده جوانان نشویم؛ برای توسعه ایران باید تمام استان‌های کشور در مسیر پیشرفت قرار گیرند.

سخنگوی دولت، تحریم اقتصادی دشمن علیه ملت ما را توطئه فاحش آنها عنوان کرد و بیان داشت: در گذشته قدرت تولید نفت بیش از چهار میلیون بشکه بود، اما امروز فقط یک میلیون بشکه نفت خام سهم ایران در عرصه صادرات است و این بدان معناست که میزان برخورداری ما از نفت به یک‌چهارم تقلیل یافته‌ است.

نوبخت با اشاره به منابع اندک کشور، عنوان کرد: در دوره کنونی باید در عرصه مذاکرات نیز دفاع کنیم تا حقوق واقعی شهدا و مسلمانان که رهبر معظم انقلاب آن را به ‌درستی تبیین کردند، به دست بیاورند.

وی اعلام داشت: ما خدمتگزاران ملت، تمام سعی خود را به‌کار می‌گیریم تا در عرصه اقتصاد و سیاست راهی که شهدا در عرصه دفاع مقدس داشتند را به منصه ظهور برسانیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خطاب به استاندار مازندران «دکتر ربیع فلاح»، گفت: تا آبان‌ماه فرصت دارید تا از سهمیه ۳۵ میلیارد دلار منابع فاینانس برای طرح‌های زیربنایی استفاده کنید؛ در غیر این صورت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور می‌تواند آن را در اختیار استانی قرار دهد که ظرفیت پذیرش و جذب آن را داشته باشد.

سخنگوی دولت افزود: همه باید پیگیری کنند تا بخش خصوصی فعال شود، چراکه بخش‌های خصوصی دارای طرح‌های توجیهی برای استفاده هستند.

نوبخت با بیان اینکه تحریم در کشور ما اثری ندارد، اذعان داشت: با وجود تمام مشکلات، کشور منابع غنی دارد و کشوری نیستیم که تحریم بر ما اثر کند.

وی به مذاکرات دولت اشاره کرد و یادآور شد: وزیر امور خارجه کشورمان در مقابل ۶ کشور بزرگ جهت مذاکرات نشسته است تا از حقوق قانونی و مسلم ایرانیان و نظام جمهوری اسلامی دفاع کند، امیدواریم در سنگر دیپلماسی و حقوقی که شهید موسی‌پسندی‌ها جان خود را فدا کردند، ظریف هم بتواند میراث‌دار درست و موفقی برای شهدا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا