اختصاصی/ رفیقان رفته اند نوبت به نوبت

بنرهای غم انگیزی که تبدیل به خاطره شده اند

DSCN7014

به گزارش بصیر، همه ما بدان واقفیم که این دنیا محل گذر است و زندپی جاودانه ای در سرای آخرت به انتظارمان نشسته است، آخرتی که ۱۱۵ بار در قرآن از آن یاد شده و این مهر تائیدی بر گذر انسان از این دنیا می باشد.

هموراه در جهان ولادت و وفات جاری بوده و هست و بر اساس اراده خداوند هر مولودی که پا به عرصه دنیا می گذارد روزی باید از تمام متعلقات خود دست بشوید و ترک جهان کند.

در طول تاریخ میلیاردها انسان و حیوان به گونه های متفاوت به دنیا آمده اند و پس از گذران مدتی معلوم از این زمین خاکی به سوی پروردگار خود رفته اند.

مرگ و میر و زاد و ولد در تمامی موجودات و جامدات و نباتات وجود داشته و اثبات این سخنان تغییر فصول سال با شروعی بهاری و پایانی زمستانی است.

در این میان انسانها که اشرف مخلوقات هستند نیز از مرگ و میر در امان نیستند و پس از مدتی زندگی به دلایل متعدد جان خود را از دست می دهند و وارد سرای آخرت می شوند.

معمولا از نوزاد یک روزه تا پیرمرد صد و چند ساله از قبض روح عزرائیل فرشته مرگ در امان نخواهند بود و در این میان مرگ جوان بسیار دردناک و کمر شکن می باشد.

خانواده هایی که معمولا یک جوان خود را از دست داده اند تا سالهای سال خود و زندگی خود را باخته اند و تا از شرایط بد زندگی خارج شوند دیگر خود به پایان راه رسیده اند، پایانی که برای بسیاری از آنها بسیار شیرین تر از حضور در این دنیا می باشد.

علت این امر نیز وابستگی و عاطفه ای است که میان آن فرد و خانواده اش وجود دارد و با فوت آن جوان یک رشته از این محبت ها از هم گسسته می شود و دیگر خبری از یک زندگی شاد و موفق نیست.

بیشتر این خانواده ها با خاطرات این جوان خود زندگی می کنند و با عکس های بنر شده سخن می گویند، بنری که فقط لبخندی از آن مرحوم را به خانواده نشان می دهد و یارای سخن ندارد، اینگونه خانواده ها معمولا تمامی قرارهای خود را برای عصر پنجشنبه کنسل می کنند و به میعادگاه همیشگی یعنی مزار جوانشان می روند.

DSCN7009

متاسفانه در ابتدای سال ۱۳۹۳ شهرستان فریدونکنار شاهد اتفاقات ناگواری در ان زمینه بوده است، هر چند روز خبر فوت جوانی سیمای شهر را غم آلود و سیه پوش می کند و دسته هایی از زنجیرزنی که قبلا بیشتر در ایام محرم و مناسبت های مذهبی به راه می افتاد را به نظاره می نشیند.

DSCN7010

تعداد جوانهایی که در طول این ۷۵ روز از فریدونکنار به سوی منزلگه ابدی خود کوچ کرده اند دیگر از شمارش خارج شده است و هر روز خانواده ای منتظر شنیدن حادثه ای است.

بیشتر این مرگ و میرها به علت عدم توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بوده است و تصادف پایان بخش زندگی فرد مزبور بوده است.

DSCN7012

در این بین خیری نیز برای رفع این بلای خانمان سوز و دفع خطر احتمالی گوسفندی را ذبح و قربانی می کند و آنرا به بهزیستی هدیه می نماید تا به نوعی صدقه ای داده باشد و جوانان این شهر را بیمه کند.

ما هم امیدواریم در ادامه سال که به فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است جوانان این شهرستان فرهنگ درست راندن و استفاده درست از وسایل نقلیه را بیاموزند تا هم خود و هم چندین خانواده را به مصیبتی بزرگ گرفتار نکنند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا