اختصاصی/ اولین برداشت مکانیزه برنج استان مازندران در فریدونکنار

فرماندار فریدونکنار: حذف دلال موجب رونق تولید داخلی می شود

DSCN8026

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، با حضور محمد حسین زاده لداری فرماندار، سید قاسم حسینیان بخشدار مرکزی و مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان، اولین برداشت مکانیزه برنج استان مازندران در سال جاری در فریدونکنار و در روستای زاهد کلا انجام شد.

در حاشیه این برداشت حسین زاده فرماندار فریدونکنار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، اظهار داشت: فریدونکنار بیش از ۶۵۲۰ هکتار زمین کشاورزی داراست که روستای زاهدکلای بخش مرکزی دارای ۲۲۰ هکتار می باشد.

وی تصریح کرد: برنج فریدونکنار به عنوان یک برند نه تنها در استان بلکه در کشور معروف است و امروز شاهد اولین برداشت برنج در استان مازندران به صورت مکانیزه هستیم.

DSCN7991

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال مشکل کم آبی زمین های کشاورزی این شهرستان را تهدید می کرد اما با عنایت نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان و مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان کشاورزان این شهرستان کمترین مشکل را در این خصوص داشتند و امروز با توکل بر خداوند ثمره تلاش چند ماهه خود را نیز شاهد بودند.

حسین زاده در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری و تدوین نقشه راه اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان، عنوان داشت: نامگذاری امسال بدین معنی است که باید از تولید داخلی حمایت کنیم و مستلزم آن جلوگیری از واردات بی رویه برنج های خارجی است، اگر بتوانیم از این تولید کنندگان که مرغوب ترین برنج کشور را تولید می کنند حمایت کنیم قطعا دست دلال را از سوء استفاده های احتمالی قطع خواهیم کرد و قطعا سود آن به جیب خود کشاورز می رود.

DSCN8021

حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار نیز در این خصوص به خبرنگار ما اظهار داشت: انتظار ما بر این است تا امسال بیش از ۳۶ هزار تن شلتوک در کشت اول برداشت شود و از آنجائیکه اغلب کشاورزان منطقه به کشت دوم و رتون روی می آورد به نظر می رسد ۷۰ درصد این اراضی مجددا به زیر کشت رود.

وی خاطرنشان کرد: در اراضی که مستعد است و کشاورز به لحاظ زمانی در شرایط مناسبی قرار دارد با توجه به حفظ حاصلخیزی اراضی و در جهت نیل به سوی کشاورزی پایدار دولت از کشاورز حمایت می کند و نهاده های مورد نیاز خود چون کود و سم را فراهم می کند و منع خاصی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا