اختصاصی/ رئیس شورای بخش دهفری در گفتگو با بصیر

برنج ۶ هزار تومانی در پسماندهای زباله مردم فریدونکنار

به گزارش بصیر، عابد چکاوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: کارهای مقدماتی طرح تفکیک زباله از مبدا در نوائی محله سفلی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سفارش خرید سطل زباله انجام شده است و آموزش را نیز در روستا برگزار خواهیم کرد، البته می خواهیم این امر را به شکل اصولی و صحیح انجام دهیم تا با شکست مواجه نشویم و این خود لازمه فرهنگ سازی است.

چکاوه اذعان داشت: باید پسماندها به شدت کاهش یابد و آن با آموزش و جلوگیری از اسراف تحقق می یابد، متاسفانه در پسمانهای بسیاری از خانواده ها برنج کیلویی ۶ هزارتومانی یافت می شود، بسیاری از پسماندهای ما در اثر اسراف بیش از حد است.

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر شکوفایی اقتصاد در داخل، عنوان داشت: اقتصاد مقاومتی که رهبری می فرماید مگر غیر از این است که باید طوری زندگی نمائیم تا در کارهایمان اسراف صورت نپذیرد، باید تلاش نمائیم تا زباله های تر خود را کم کنیم که در این صورت میزان پسماند روزانه هر خانواده کاهش می یابد.

چکاوه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسجد علی بن موسی الرضا(ع) تنها مکان مذهبی اهالی روستای نوائی محله سفلی است که در مناسبت های مختلف در آن برنامه انجام می شود و کانون فرهنگی هنری این مسجد را نیز ثبت کردیم، یادآور شد: ۹۰ درصد کار مسجد با مشارکت مردمی انجام شد و به عنوان مثال به همت خیرین دو کولر گازی ۳۲ هزار در مسجد نصب نمودیم.

وی از نامگذاری کوچه های روستای نوائی محله سفلی به آزادگان و شالیزار خبر داد و گفت: باید به حال زمین خالی که در ابتدای ورودی این روستا قرار دارد و نمای بدی را به این محل داده است فکری کنیم، به دنبال آن هستیم تا این زمین ۵۰۰ متری را به  بوستان روستایی تبدیل کنیم که اگر اینطور نشود به یک مخروبه تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای بخش دهفری اظهار داشت: طرح و ترسیم نقشه این بوستان صورت پذیرفته و رایزنی هایی با دکتر نجف نژاد انجام داده ایم و با قول های مساعدی که از آقای عبدی مدیر کل امور روستایی و شوراها دریافت نمودیم امیدواریم مسئولین شهرستان نیز همکاری کنند تا این طرح را اجرا کنیم.

چکاوه ادامه داد: جاده دسترسی به روستا که بین سه روستای کوچک بیشه محله، نوائی محله سفلی و علیا رابطه برقرار می کند بسیار بد است و با توجه به اینکه این روستا دهیاری ندارد امیدواریم از سوی بنیاد مسکن این همکاری با ما صورت بپذیرد تا این جاده را درست کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از علت هایی که مردم این روستا مهاجرت می کنند دسترسی سخت این مردم به جاده اصلی است، با توجه به اینکه نه منبع مالی داریم و نه مسئولین از ما حمایت می کند با برنامه ریزی مدون به دنبال ایجاد بهترین عملکرد هستیم و یکی از این برنامه ها برطرف کردن مشکل برق است البته زمانی تمام سیم های ما فرسوده و ترانس برق ما نیز ضعیف بود اما با کمک رئیس اداره برق شهرستان فریدونکنار  ۹۰ درصد مشکل ما حل شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا