آخرین حرف مرتضی پاشایی چه بود؟/مرتضی از هوادارانش چه می خواست؟

بصیر، اینکه مرتضی پاشایی خواننده محبوب و با اخلاق کشورمان به رحمت خدا رفتند، برای همه تاسف آمیز است و اینکه به گفته پدرش او به نماز اول وقت و ائمه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارادت خاصی داشت بر همگان مشهود است.


اما رفتار برخی افرادی که به بهانه این مراسم دست می زنند، پایکوبی می کنند و یا اینکه تنها به دنبال جمع آوری فیلم برای به اشتراک گذاشتن در صفحات اجتماعی‌شان هستند، بسی جای تعجب است.

متاسفانه تب روشنفکرمآبی یقه بسیاری از جوانان ما را گرفته تا جایی که حتی مرگ هم سن سالانمان هم گاهی ما را از خواب غفلت بیدار نمی کند.

شاید اکثر کسانی که دارند فیلم می گیرند به جای اینکه به فکر مرگ باشند، به این فکر می کنند که این فیلم را به فلان دوستانم نشان می دهم تا بگویم من هم در این مراسم شرکت کردم و کلی کلاس می گذارم.

ای کاش همه ما وقتی خبر مرگ کسی را می شنویم در ابتدا تلنگری به خود زنیم و بدانیم که با هر پست و مقام و در هر جایگاهی که باشیم باید روزی از دنیا برویم و تنها چیزی که برای مان می ماند اعمال و رفتار ما است و الا روشن کردن شمع و خواندن دسته جمعی شعرهای مرتضی پاشایی نه روح آن مرحوم را خوشحال می کند و نه مشکلی از ما را برطرف می کند.

شاید صدای مرتضی پاشایی در تشیع جنازه اش این باشد که بلند فریاد می زند.

ای مردم گناه نکنید این دنیا ارزشش را ندارد…

وَ اَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَ اَنَّ ناکِرًا وَ نَکیرًا حَقٌّ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ، وَ الْبَعْثَ حَقٌّ، وَ اَنَّ الصِّراطَ حَقٌّ، وَ الْمِرْصادَ حَقٌّ، وَ الْمیزانَ حَقٌّ، وَ الْحَشْرَ حَقٌّ، وَ الْحِسابَ حَقٌّ،وَ الْجَنَّةَ وَ النّارَ حَقٌّ، وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعیدَ بِهِما حَقٌّ.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا