امکان جداسازی ذرات معلق پساب‌ صنعتی با دستگاه ساخت محققان ایرانی

بصیر، مهدی حیدری با اشاره به جزئیات طراحی و ساخت دستگاهی برای تصفیه آب گفت: این دستگاه که برای جداسازی ذرات معلق در آب طراحی شده قادر به جدا سازی ذرات ریز تا ۳۰ میکرون است. این دستگاه برای دبی ۳۰ تا ۵۰۰ لیتر محلول در ثانیه قابل استفاده است.


وی با اشاره به نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب خاطر نشان کرد: آب با مواد معلق در آن وارد دهنه فیلتر دستگاه شده و پس از چندین بار انجام فرآیند شست وشو مواد معلق جدا سازی می‌شود و در نهایتآب خروجی از آن آب پاکیزه خواهد بود.

حیدری ادامه داد: این دستگاه مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی است تا از این طریق بتوان دور موتور را در زمان پاشش و شست و شوی نازل‌ها را با توجه به نیازها تغییر دهد.

مجری طرح به بیان جزئیات فیلترهای مورد استفاده در این دستگاه پرداخت و گفت: فیلتر آن به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت تغییرات گسترده‌ای دارد ضمن آنکه توری‌های ریز میکرونی ٱن نیز که برای انجام فرآیند تصفیه استفاده می‌شود از جنس سیلیس است که از استحکام بالایی برخوردار است و تغییرات بیولوژیکی از جمله زنگ زدگی کمتر در آن اتفاق می‌افتد.

حیدری با تاکید بر اینکه آب خروجی از این دستگاه قابل آشامیدن نخواهد بود،‌اضافه کرد: از این دستگاه می‌توان برای مزارع پرورش ماهی، تصفیه پساب‌های صنعتی و تصفیه خانه‌های فاضلاب استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه بر اساس نیازهای اپراتور قابل تغییر است، افزود: از دیگر مزیت‌های این دستگاه آن است که می‌تواند حذف مواد معلق داخل آب را نسبت به دبی مورد نیاز تغییر دهد به این معنا که برخی مواقع مواد بیشتری را حذف می‌کند و برخی مواقع کمتر.

به گفته مجری طرح، ساخت این دستگاه در مرحله تولید صنعتی قرار دارد. 

 

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا