دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران

۲ درصد جمعیت مازندران معتاد هستند/ میانگین سنی اعتیاد در مازندران ۲۰ تا ۲۵ سال است

بصیر، علیرضا مرادی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، با بیان این مطلب اظهار داشت: برای نظام جمهوری اسلامی ایران این موضوع زیبا نیست که با وجود تلاش های بسیار زیاد در امر مواد مخدر، همچنان مناطق آلوده وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم این است که مناطق آلوده را شناسایی کنیم و با بررسی چالش ها، بدنبال راهکار برای این مقوله باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران در ادامه با بیان اینکه در طول این ۳۵ سال به این نتیجه رسیده ایم که در مبارزه با مواد مخدر مقابله پاسخگو نیست، عنوان داشت: ۳۷۷۵ شهید و ۱۲ هزار جانباز امروز اثبات کننده این سخنانم است و مهمترین نتیجه ای که به آن دست یافتیم این است که باید برای مهار و مبارزه با مواد مخدر کارهای فرهنگی کنیم.

مرادی همچنین با برجسته دانستن نقش هنر، دین، نخبگان، اصحاب رسانه، ورزش، پلیس و نخبگان در جهت پیشگیری و فرهنگ سازی در این زمینه خواستار سخنرانی واعظان و روحانیت در مجالس نسبت به این موضوع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای خیّر در فریدونکنار، خواستار تشکیل خانه خیرین با حداقل ۹ نفر در این شهرستان شد و عنوان داشت: وام با کمترین کارمزد در اختیار بیماران پاک قرار دهید تا پس از پاک شدن دیگر به سراغ بزه کاری و اعتیاد نروند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران با تاکید بر اینکه کار باید فرهنگی و آموزشی باشد، گفت: یکی از مناطق مهمی که در سال گذشته بیشترین فوتی از این اماکن منشا می شد عطاری ها است، این فروشگاه ها را به طور جدی کنترل کنید و پلیس نیز باید شما را همراهی کند.

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه ۲ درصد از جمعیت استان مازندران معتاد هستند و یا اینکه در گذشته مواد مصرف کردند، اظهار داشت: میانگین سنی این افراد در بین ۲۰ تا ۲۵ سال است که این نشان می دهد گستره فعالیت ما جوانان هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از افرادی که در ابتدا قلیان استعمال می کردند در نهایت معتاد شدند و این لزوم برخوردی مناسب با این پدیده را نیز نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا