پایان سومین جشنواره امید در فریدونکنار

مستر هری: شکار پرندگان از سوی افراد سودجو ممنوع/ النا ووسالو: فرهنگ حمایت از محیط‌زیست را فراگیر کنید

بصیر، سومین جشنواره فرهنگی هنری امید با عنوان «تک درنای سفید سیبری» با حضور مستر هری سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران، خانم النا ووسالو مشهور به النا توکلی دوستدار طبیعت از کشور فنلاند، پروفسور محمود شارع‌پور استاد و رئیس دانشگاه سبز آمل و سیدعظیم اسماعیل‌زاده مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار، در مدرسه شهیدان رضایی روستای بنه‌کنار این شهرستان برگزار شد.

مستر هری، سفیر کشور فنلاند در ایران در این جشنواره، اظهار داشت: طبیعت فریدونکنار گوشه ای از بهشت را نمایان کرد و حفاظت از این محیط بسیار زیبا وظیفه همه مردم است.

وی با ابراز رضایت از علاقه دانشآموزان به پرندگان مهاجر، اذعان داشت: نباید به برخی افراد سودجو، اجازه دهیم تا پرندگان را شکار کنند، با فعالیت های فرهنگی در این زمینه می توانیم اطلاعات مردم از گونه های موجود در تالاب های منطقه و لزوم حفاظت از این پرندگان را بالا ببریم.

النا ووسالو دوستاد فنلاندی طبیعت نیز در این جشنواره نیز خواستار حمایت همه جانبه از تک درنای سیبری شد.

وی از دانش آموزان برای ترویج این فرهنگ درخواست کمک کرد و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ حمایت از محیط زیست فراگیر شود.

این دوست‌دار طبیعت افزود: تالاب فریدونکنار را دنبال می کنیم، در این شهرستان به دلیل پیچیدگی و وسعت منطقه هنوز موفق به انتخاب منطقه ویژه برای احداث برج حمایت از پرندگان نشدیم.

سید عظیم اسماعیل‌زاده نیز در ابتدای این جشنواره با اشاره به ورود تک درنای سیبری به تالاب بین‌المللی فریدونکنار، گفت: با برنامه های آموزشی ویژه و همکاری سازمان های مردم نهاد حمایت از پرندگان مهاجر برای دانش آموزان این شهرستان برنامه های آموزشی خوبی طراحی شده است.

یادآور می شود در این جشنواره ۱۱۰ اثر هنری، ادبی و دست‌ساخته های دانش‌آموزان به دبیرخانه ارسال که در پایان از نفرات برتر تجلیل و در اقدامی نمادین پنج قطعه پرنده به طبیعت بازگردانیده شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا