ضرورت قرار دادن مرهمی شفابخش بر زخم کهنه فعالان رسانه‌های استان‌ها

بصیر، رسم دیرین رسانه ها در پوشش وقایع مهم جهانی در استان های کشورمان، استفاده از خبرنگاران و عکاسان و گزارشگران مرکزی خود بوده و این روش جاری همواره مورد اعتراض و دلخوری همتایان استانی و شهرستانی شان قرار می گرفت.


اصحاب رسانه ها در شهرستان ها معتقدند که توانایی های آنان پوشش دادن وقایع مهم و جهانی، از سوی رسانه های پایتخت جدی گرفته نمی شود و این رسانه ها با اعزام همکاران مرکزی خود برای تهیه مطالب، عکس و فیلم به تحقیر و نادیده گرفتن همکاران شهرستانی می پردازند و این در شرایطی است که محصول تلاش همین همکاران شهرستانی اغلب در شمار خبرها و گزارش ها و مستندسازی های برتر در طول سال قرار می گیرد.

رخدادهای جهانی از جنس مسابقات جام کشتی آزاد باشگاه های جهان در جویبار، میدان مناسبی برای تجربه اندوزی و نشان دادن شایستگی های فعالان رسانه ای شهرستان ها است، به شرطی که مسئولان مرکزی این رسانه ها چنین اجازه ای را بدهند.

از سوی دیگر مسئولان استانی برگزاری این مسابقات و یا همایش ها، باید به این باور کمک کنند و تنها به صدور کارت و مجوز ورود برای معرفی شدگان مرکزی این رسانه ها بسنده نکنند و در این زمینه بر لزوم استفاده از فعالان استانی رسانه ها تأکید و اهتمام بورزند.

برگزاری رخدادهای جهانی در شهرستان ها در کنار شیرینی و حلاوتی که برای مردم آن استان و تلاش و سخت کوشی مسئولان و دست اندرکاران دارد، گلایه های تلخ فراوانی را برای زحمت کشان عرصه رسانه ای آن استان به وجود می آورد که جا دارد برای حل نهایی، دستورالعمل منسجم و یکپارچه ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و با تصویب آن در هیأت دولت و ابلاغ از سوی رئیس جمهور، مرهمی جدی و شفابخش بر این زخم کهنه و چرکین گذارده شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا