چه کسانی گوشت سگ و گربه می‌خورند؟

بصیر، یک مدافع حقوق حیوانات در سوئیس مدعی شده است که حدود ۲۵۰ هزار سوئیسی به طور مرتب به عنوان وعده‌غذایی گوشت سگ و گربه مصرف می‌کنند. انتشار گسترده این خبر در رسانه‌ها عادات غذایی سوئیسی‌ها را زیر ذره‌بین برده است.


 

 

“تامی تومک” مؤسس و رئیس یک انجمن حمایت از حیوانات در سوئیس، می‌گوید «حدود ۳ درصد از سوئیسی‌ها به طور مرتب به ویژه در ایام کریسمس، گوشت گربه مصرف می‌کنند». به گفته او «خوردن گوشت گربه بیش از همه در ایالت‌های (کانتون‌های) برن، یورا و لوسرن رواج دارد و حال او قصد دارد با پتیشنی که آماده کرده، جلوی مصرف گوشت گربه در این کشور را بگیرد».
 

 

مصاحبه تومک با “خبرگزاری فرانسه” (AFP) و موضوع علاقه سوئیسی‌ها به خوردن گوشت گربه به سرعت در رسانه‌های خبری مختلف بازتاب یافت. حالا دیگر در اخبار در کنار ژاپن، چین و کره که گوشت گربه در آنها یک غذای معمولی به شمار می‌آید، از سوئیس هم به عنوان کشوری نام برده می‌شد که مردمش به طبخ گوشت گربه به ویژه همراه با شراب سفید و سیر علاقه دارند.
 

 

طبق گفته انجمن‌های حمایت از حقوق حیوانات تخمین میزان سالانه گوشت گربه یا سگ مصرفی که روی بشقاب سوئیسی‌ها فرود می‌آید، ساده نیست.
 

 


نکته‌ای که در این میان پرسش‌برانگیز شده، آمار ۳ درصدی است که تامی تومک از آن سخن به میان آورده است. او مدعی است که حدود ۲۵۰ هزار سوئیسی به مصرف گوشت حیوانات خانگی عادت دارند، اما اضافه می‌کند که این آمار را از زبان روزنامه‌نگارانی شنیده است که در مورد یک کارزار حمایت از حیوانات گزارش می‌کرده‌اند.

 


تومک همچنین ادعا کرده است که اداره کنترل مواد غذایی در سوئیس در گفت‌وگو با وی این رقم را تأیید کرده است.

 


سخنگوی اداره کنترل موادغذایی در واکنش به اخبار منتشره در این زمینه می‌گوید: «من نمی‌دانم منبعی که این آمار را ارائه کرده، کجا بوده است، اما مطمئنا ما نبوده‌ایم. گزارش رسانه‌ها در مورد این موضوع این حس را ایجاد کرده که خوردن گوشت سگ و گربه در کشور ما کاری هر روزه و عادی است. اصولا حیوانات خانگی در سوئیس مصرف غذایی ندارند و برای همین نمی‌توان در اینجا از یک عادت سخن گفت.»

 


“شانتل هبرلینگ” سخنگوی انجمن حمایت از حیوانات “فیر فوتن” نیز مصرف گوشت سگ و گربه در سوئیس را رایج نمی‌داند و او هم اضافه می‌کند که نمی‌توان رقم دقیقی در این زمینه ارائه کرد، زیرا «اگر هم چنین باشد، هیچ‌کس داوطلبانه فاش نمی‌کند که عاشق خوردن گوشت گربه است.»

 


این فعال حقوق حیوانات با این حال می‌گوید «وجود مواردی انگشت‌شمار از مصرف گوشت سگ و گربه به این انجمن گزارش شده است.»

 


برای همین نیز وی با اشاره به ممنوعیت مصرف گوشت حیوانات خانگی در اروپا تأکید می‌کند: «دولت سوئیس نیز باید برای دفاع از حقوق گربه‌ها و سگ‌ها، مصرف گوشت آنان را بالاخره در این کشور قانونا ممنوع اعلام کند.»

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا