آغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال

بصیر،  دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که هفته گذشته با برگزاری دربی پایتخت به نیمه راه رسید، از فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد. هفته شانزدهم لیگ برتر با برگزاری دیدار حساس نفت تهران – پرسپولیس آغاز می‌شود. در اولین روز برگزاری مسابقات این هفته دو دیدار دیگر هم برگزار می شود که طی آن ذوب‌آهن اصفهان از صبای قم پذیرایی می‌کند و استقلال در خانه میزبان راه‌آهن خواهد بود.

نفت تهران – پرسپولیس
دو تیمی که موفق شده‌اند به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی راه پیدا کنند، در حالی آغازکننده هفته شانزدهم هستند که شرایط‌شان نسبت به نیم‌فصل اول کاملاً تفاوت کرده است. نفتی که مانند سال گذشته شاید کمتر کسی انتظار داشت در لیگ بدرخشد، توانست در پایان نیم‌فصل دوم با یک امتیاز اختلاف نسبت به تراکتورسازی نایب قهرمان نیم‌فصل شود. نفت که حالا در یکقدمی فینال جام حذفی هم قرار دارد، با علیرضا منصوریان پر از انگیزه است و بعید نیست بازیکنان جوان این تیم به همراه مربی جوان‌شان با این انگیزه فراوان، پرسپولیس را هم زمین‌گیر کنند.

پرسپولیس نیم‌فصل را با پیروزی مقابل استقلال پشت سر گذاشت تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری نیم‌فصل دوم را آغاز کند. حالا شاگردان درخشان پس از پیروزی در دربی و گذشتن از سد گل‌گهر سیرجان در جام حذفی و رسیدن به یکقدمی فینال این مسابقات، به نفت رسیده‌اند، نفتی که در هفته اول لیگ تمام امیدهای پرسپولیس را ناامید کرد تا علی دایی و تیمش با کسب یک مساوی مقابل این تیم در ادامه هم نتوانند نتایج درخشانی بگیرند.

نتایج درخشانی که از تیم دایی انتظار می‌رفت، گرفته نشد تا حمید درخشان در اواسط راه سکان هدایت سرخپوشان را در اختیار بگیرد. حالا پرسپولیس یک تیم متحول شده است که می‌خواهد در نیم‌فصل دوم با قدرت بیشتری در مسابقات حاضر شود و با نتایج درخشان، ناکامی‌های نیم‌فصل اول را جبران کند.

ذوب‌آهن اصفهان – صبای قم
به ثبات رسیدن ذوب‌آهن تا پایان نیم‌فصل اول، دقیقاً در تضاد با صبای قمی است که با پایان هفته پانزدهم لیگ برتر سرمربی‌اش را از دست داد. هر چقدر یحیی گل‌محمدی در ۱۵ هفته اول با ذوب‌آهن موفق نبود و در عوض صمد مرفاوی موفق بود اما در مدیرت عکس این اتفاق رخ داد. مسئولان باشگاه ذوب‌آهن از سرمربی تیم‌شان حمایت کردند تا گل‌محمدی و تیمش به ثبات برسند اما در قم مدیران صبا برای حل مشکلات مرفاوی کاری انجام ندادند.

حل نشدن مشکلات مرفاوی، پرداخت نشدن مطالباتش، رفت‌وآمد هر روزه او از تهران به قم باعث شد تا این مربی قراردادش را یکطرفه با صبا فسخ کند و راهی پیکان شود. حالا صبای قم یک روز مانده به آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر با حاشیه‌های زیادی همراه شده و به احتمال زیاد بدون سرمربی راهی اصفهان خواهد شد. این بهترین فرصت است تا ذوب‌آهن در خانه‌اش انتقام دور رفت را بگیرد و شکست ۲ بر یک هفته اول را جبران کند.

استقلال – راه‌آهن
شاید برای اولین بار باشد که امیر قلعه‌نویی اینگونه اسیر بحران می‌شود و این بحران باعث شده استقلال نیز نتایج ضعیفی بگیرد. استقلال بعد از هفت هفته رؤیایی در نیم‌فصل اول، هشت هفته ناموفق را پشت سرگذاشت و در پایان نیز شکست مقابل پرسپولیس آبی‌ها را اسیر حاشیه کرد، حاشیه‌ای که شاید با پیروزی مقابل ذوب‌آهن و دوباره رسیدن به پرسپولیس کمتر می‌شد اما قلعه‌نویی و تیمش از رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی هم بازماندند. این بازماندن با حاشیه‌های جدیدی همراه شد تا حتی صحبت از برکناری قلعه‌نویی به میان بیاید. استقلال بحران‌زده برای فرار از این وضعیت تنها چشم به سه امتیاز بازی با راه‌آهن، امتیازاتی که می‌تواند موتور از حرکت ایستاده این تیم را مجدداً‌ گرم کند.   

حمید استیلی فردا (دوشنبه) با یکی از بحرانی‌ترین استقلال‌های لیگ روبه‌رو می‌شود. استقلالی که ابتدا به پرسپولیس باخت، بعد مقابل ذوب‌آهنی شکست خورد که هدایتش را سرمربی پیشین پرسپولیس برعهده داشت و اگر در این بازی هم استیلی بتواند استقلال را شکست دهد، قلعه‌نویی سومین شکست پیاپی را مقابل پرسپولیسی‌ها تجربه کرده است. بدون شک پیروزی مقابل استقلال می‌تواند راه‌آهنی را که از ابتدای فصل درگیر مشکلات مالکیتی‌اش است، از بحران خارج کند. باید دید استیلی این فرصت را از دست می‌دهد یا اینکه تیمش زمینه‌ساز فرار آبی‌ها از بحران خواهد شد.

به گزارش برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه – ۱۰ آذرماه ۹۳
نفت تهران – پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه تختی تهران
ذوب‌آهن اصفهان – صبای قم، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
استقلال – راه‌آهن، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران

سه‌شنبه – ۱۱ آذرماه ۹۳
ملوان بندرانزلی – پدیده مشهد، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه تختی بندرانزلی
فولاد خوزستان – تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز

پنجشنبه – ۱۳ آذرماه ۹۳

گسترش‌فولاد تبریز – استقلال خوزستان، ساعت ۱۴، ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد
پیکان تهران – سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهدای شهر قدس
نفت مسجدسلیمان – سایپای البرز، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید محمدی مسجدسلیمان

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا