تکرار جنایت‌ها و افتضاحات دولت‌های استکباری غربی در دستورکار رسانه‌های ایرانی باشد/ در آمریکا دیکتاتوری اقلیت حاکم است

بصیر، به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در دومین همایش گردان‌های سایبری بسیج رسانه ملی که به مناسبت هفته بسیج در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: آن روزها که هیچ خبری از رسانه ها و ابزارهای پیشرفته ارتباطی امروز نبود، امام راحل با درک عمیق و شناخت کامل، بر محور تبلیغات و رسانه تاکید داشتند.


نقدی با اشاره به گسترش و پیشرفت شگرف رسانه ها در دنیای امروز، تشریح کرد: امروز رسانه ها این قدرت را پیدا کرده اند که از کاه، کوه بسازند یعنی مسئله ای بی ارزش را مهم جلوه داده و مسئله ای مهم را کوچک و کم اهمیت جلوه دهند.

وی موضوع هسته ای ایران را از مصادیق این عملیات رسانه ای دانست و تاکید کرد: بیشتر از ۱۲ سال است که قصد ایران برای تولید بمب اتمی مسئله اول رسانه های دنیاست. این در حالی است که چنین چیزی واقعیت نداشته و ساخته و پرداخته غول رسانه ای استکبار غرب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین موضوع قتل یک دختر توسط عوامل سرویس‌های جاسوسی غربی را در جریان فتنه ۸۸ از این قبیل دانست و افزود: نام این دختر را صدها میلیون نفر در تمام دنیا می دانند و حتی بعد از گذشت چند سال این مسئله توسط این رسانه ها بازنشر می شود اما مسئله جنایات استکبار در کودک کشی غزه کتمان شده و به فراموشی سپرده می شود.

وی ادامه داد: از ۵۷۸ کودک که مستقیما با حمایت دولت های غربی بویژه آمریکا توسط رژیم اسرائیل کودک‌کش در غزه به شهادت رسیدند هیچ اسمی وجود ندارد و اخبار آن از سوی غربی ها سانسور می شود.

نقدی با اشاره به سوژه سازی های رسانه های استکباری غربی علیه نظام جمهوری اسلامی آن را از ترفندها مهم دشمن دانست و خاطرنشان کرد: در حالیکه پرونده های ساده و معلوم الحال دستگاه قضایی ما سوژه های حقوق بشری رسانه های غربی است، اعرتاضات گسترده اجتماعی علیه نژادپرستی و نقض حقوق بشر در شهرهای مهم آمریکا با سکوت معنی دار این رسانه ها همراه شده و اجازه بازتاب هیچ یک از خواسته های به حق رنگین پوستان آمریکا را نمی دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج بر پیروزی‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و آن را دلیلی برای امکان پیروزی با امکانات محدود بر دشمن دانست و افزود: رسانه های ما هم می توانند این حماسه را بازآفرینی کنند و با همین امکانات و تجهیزات اندک در برابر غول رسانه ای دشمن پیروز باشند.

وی دلایل این پیروزی رسانه ای را بازتاب دادن حقیقت، منطقی بودن، انطباق با فطرت انسانی و همسویی با معیارهای الهی دانست و ادامه داد: در حالیکه حرف ما بر اساس منطق، استدلال و یک فلسفه متقن استوار شده است، حرف دشمن بر اساس نظریات نسبی و آرا و افکار انسانی است که هر از گاهی تغییر می کند و جایش را به نظریه ای جدید می دهد.

نقدی در ادامه گفت: حرف ما مبتنی بر فطرت الهی انسانهاست و بر دل می نشیند اما حرف آنها برای اینکه مورد پذیرش قرار گیرد باید با چاشنی‌های متعدد فسادانگیز و تباه کننده همراه شود.

وی ضمن بیان توصیه هایی به اصحاب رسانه برای قضاوت صحیح و بازتاب دقیق تحلیل ها و اخبار ادامه داد: اطلاعات را از منابع مختلف کسب کنید و دست و پا بسته به اخبار و تحلیل های رسانه های غربی اکتفا نکنید. باید از این شبکه اختاپوسی رسانه های بیرون رفت. انسان های آزادی خواه بسیاری هستند که هم رای و هم نظر ما بوده و می خواهند با ما مرتبط باشند؛ باید در سراسر دنیا با این افراد ارتباط برقرار کرده و از این ظرفیت برای تکمیل اخبار و اطلاعات استفاده کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین مسئله زنده نگهداشتن سوژه ها و افتضاحات دشمن را از شیوه های اصلی رسانه های خودی دانسته و بر آن تاکید کرد و ادامه داد: موضوع تکرار جنایت ها و افتضاحات دولت های استکباری غربی باید در دستور کار رسانه های خودی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این رسانه ها باید پیگیر بوده و با روش های مختلف و استفاده از شیوه های گوناگون مسائل را بازتاب دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج بر تعامل و همکاری رسانه های ارزشی تاکید کرد و افزود: گرچه رقابت سالم در رشد رسانه ها نقش سازنده ای دارد اما در موضوع اجرای عملیات رسانه ای علیه دشمن باید سوژه ها به درستی انتخاب و با هم افزایی و هماهنگی کامل رسانه ای یک عملیات همه جانبه بصورت مستمر انجام شود.

وی استفاده از ظرفیت های دیدار ها و محافل خصوصی را یکی از راهبردهای اصحاب رسانه دانست و تشریح کرد: نباید به فضای عمومی و رسانه ها بسنده کرد. در ملاقات های خصوصی و محافل مختلف با نخبگان، اساتید، متنفذین اجتماعی و فعالین محافل علمی غربی باید موضوعات و مسائل را بصورت چهره به چهره مطرح کرد.

نقدی در خاتمه بر اصلاح روش های رسانه ای در خصوص مسائل داخلی کشور تاکید کرد و گفت: پرداختن به مسائلی از قبیل شعار سال، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و… باید اصولی و با بازتاب حواشی و تاکید بر مسائل تخصصی و کارشناسی شده باشد. تکرار این شعارها بدون خلاقیت و لحاظ مسائل یاد شده بزرگترین خطای رسانه ای است.

در حاشیه این مراسم از پایگاه آموزشی الکترونیک مجازی بسیج رسانه ملی رونمایی شد.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا