آمریکا به حصول نتیجه در مذاکرات هسته‌ای نیازمند است

خباثت آمریکائی ها و لزوم هوشیاری دولتمردان ایران

بصیر، با اعلام شدن پایان چندمین دور مذاکرات هسته ای بین ایران و ۶ کشور موسوم به ۱+۵، شاید بسیاری از افراد منتظر به نتیجه رسیدن قطعی این دور شدند و خود را برای یک محاسبات جدید آماده کردند اما در نهایت علاوه برآن‌که توافقی جامع حاصل نشد بلکه به ۷ ماه آینده نیز موکول شد.

اگر به فرموده های مقام‌معظم‌رهبری در جریان این ادوار مذاکرات در سال گذشته تا به امروز توجه کنیم می‌بینیم که ایشان در حالی که به نتیجه این مذاکرات خوشبین نبودند همواره از مردان دیپلماسی کشور در سخنرانی هایشان حمایت کردند و خواستار حضور قدرتمند و عزت‌مندانه این گروه پای میز مذاکرات شدند.

اما آن چه که رهبری نیز بر آن تاکید داشتند غیرقابل اغتماد بودن غرب و نماد واقعی استکبار یعنی آمریکا بوده است، در حالی این دور از مذاکرات به پایان رسیده که کمتر از دو سال دیگر، آمریکا وارد رقابتی سخت و حساس و البته قابل پیش‌بینی برای تعیین رئیس‌جمهور آینده خود می شود و این امر چندین پیامد به همراه دارد که یکی از مهمترین آن ضمانت اجرای تعهدات غرب در مذاکرات هسته ای در برابر کشورمان است.

همه ما می دانیم که جمهوری‌خواهان آمریکایی اصلا از به توافق رسیدن مذاکره بین ایران و ۱+۵ خوشحال نمی شوند و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، با توجه به تمامی کارشکنی هایی که این نماد ظلم در طول این ۳۰ سال گذشته نسبت به کشورمان صورت داده اجرای تعهدات را نیز می توانند به راحتی زیر پا بگذارند و ما بار دیگر دستان مان از نتیجه به دست آمده خالی می شود.

اما آنچه که موجب نگارش این متن شده ضمانت اجرای تعهدات مذاکره نیست، بلکه خباثت آمریکایی ها و گسترش روزافزون آن است.

هشدارمان در این یادداشت نیز متوجه سران دیپلماسی کشورمان است، آنها باید این موضوع مهم را در نظر بگیرند که غرب زمانی که به مردم کشور خود رحم نمی کند و با گلوله و تفنگ در برابرشان قد علم می کند چگونه می تواند به راحتی بر خلاف خواسته خود با ایران اسلامی که بیش از ۴ دهه به عنوان دشمن درجه یک وی محسوب می شود کنار بیاید.

دولتمردان ما با حضور و به کارگیری نرمش قهرمانانه اعلام شده از سوی رهبری باید تاریخ را به خوبی به یاد بیاورند و کارشکنی های غرب از یادشان نرود.

خوی استکباری آمریکا و انگلیس امروز بر مردم سرزمین‌شان هم به اثبات رسیده است و مردان دیپلماسی ما نیز باید با درک صحیح از این موضوع خود را آماده و هوشیار نگه دارند، در واقع به نظر می رسد امروز مردم بیش از ۱۵۰ ایالت آمریکا هم صدا با مردم کشورمان بر مستکبر بودن دولتمردان آمریکایی اعتراض و حرکات فجیع آنها را محکوم می کنند.

از سوی دیگر تمام دنیا این موضوع مهم را درک کرده است که غرب بیش از ما به این مذاکرات برای تطهیر خود و همچنین فشار بر افکار عمومی نیازمند است، در واقع آن چنان این مذاکرات برای غرب حیاتی است که اگر این نشست ها به نتیجه نرسد با توجه به فرموده رهبری غرب به ویژه آمریکا بیش از پیش ضرر می کند.

شاید بسیاری از افراد در گمانه زنی های خود به این موضوع بیاندیشند که با حصول نتیجه در مذاکرات هسته ای، امنیت رژیم جعلی اسرائیل نیز برقرار می شود اما این افراد باید بدانند اگر یک دشمن در جهان در برابر زیاده خواهی های صهیونیسم قرار بگیرد ایران است و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، در واقع تاکید رهبری نیز بر تسلیح کرانه‌باختری تبیین کننده این موضوع است که امنیت رژیم صهیونیستی هیچ ربطی به نتیجه مذاکرات ندارد و غرب نباید به این مسئله خوشبین باشد.

 به هر حال به نظر می رسد تنها راه برون رفت موانع و مشکلات اقتصادی کشور که دولت در رفع تحریم ها می‌بیند، توجه به اقتصاد در داخل است، با توجه به فرموده رهبری افزایش تولیدات داخلی، حمایت از صنایع و به کارگیری طرح های ارائه شده در مبحث اقتصاد مقاومتی راه گریز از موانع است و دولت نیز باید در بهبود معیشت مردم در این زمینه قدم بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا