زن نقش اساسی در خانواده روستایی دارد

بصیر، مهدیه مسعودی در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: رسیدگی به امور بانوان و خانواده، امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، و در دین مبین اسلام، زن به عنوان کانون عشق و محبت، مدیر خانه و خانواده معرفی شده است و این حائز اهمیت بودن موضوع را نشان می دهد.


وی با اشاره به تشکیل کمیته امور بانوان در بخش گهرباران، گفت: این کمیته دارای دبیر و ۲۲ رابط، که نماینده هر روستا در بخش است با حمایت فرماندار و بخشدار تاکنون فعالیت چشمگیری داشته است و با انجام امورات مربوط به حیطه بانوان و خانواده، مردم را نسبت به قبل حساس تر کرده است.

مسئول کمیته امور بانوان بخش گهرباران افزود: زن نقش رکن اساسی یک خانواده ایرانی بخصوص خانواده های روستایی را ایفا می کند و چه بسا خانواده هایی که زنان سرپرست خانوار هستند و سالهای سال است که پابرجا است.

مسعودی از جمله کارهایی که توسط کمیته بانوان در سطح ۲۲ روستای بخش گهرباران صورت گرفت، گفت: با کمک فرماندار و بخشدار توانستیم چندین بار جلسات مشاوره درباره خانواده، برگزاری کلاس های آموزشی توانمندی سازی بانوان در امر معروف نماز، برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی، برگزاری جلسات سلامت در مورد بیمار های شایع، همایش پیاده روی بانوان و دیدار با خانواده جانبازان و ایثارگران برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر چه کارهایی از این قبیل صورت گرفته است اما امروزه مسأله زن و خانواده، مهمترین مسأله در کشور سر افرازمان می باشد و نباید صرفأ به این فعالیتها ختم شود.

مسعودی به دغدغه های مربوط در این زمینه اشاره داشت و گفت: مسولین باید توجه خود را بیشتر معطوف این امر مهم کنند زیرا در این بخش با کمبود بودجه و عدم حمایت های مناسب، هنگام برگزاری مراسم و مناسبتها و عدم وجود کتابخانه در سطح روستاها و همچنین نبود کانون های فرهنگی در سطح این بخش مواجه هستیم.

مسئول کمیته امور بانوان بخش گهرباران در پایان خاطرنشان کرد: امید است در سایه ولایت امام زمان(عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری، تدبیرهای نو و کارآمد اندیشید و با امید به آینده، جامعه ای سرشار از انرژی و سلامتی برای همه خانواده های ایرانی مهیا شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا