قتل سه دانشجوی مسلمان توسط دین ‌ستیز آمریکایی در سایه انعکاس کم‌رنگ رسانه‌ای+‌ تصاویر

بصیر، این سه دانشجوی آمریکایی ۲۳ ساله، ۲۱ ساله و ۱۹ ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله «کریگ استفن هیکس» قرار گرفتند و کشته شدند.

اما ماجرای قتل این دانشجویان و انگیزه آن قابل توجه است، یکی از کاربران گوگل پلاس در اینباره نوشته است:
« مرد ۴۶ ساله آمریکایی سه دانشجوی مسلمان اهل کارهای خیریه(همچنان متن خبر) را کشته، در کارولینای شمالی آمریکا. از چند ساعت قبل، سایت‌های خبری دارند روی فرضیه جدید همسر قاتل مانور می‌دهند. دعوا سر پارکینگ. خدای من! مرد، آتئیست بوده، نوشته در فیس‌بوکش مشکل دنیا با آتئیسم حل میشه، عکس تفنگش رو چند روز پیش گذاشته فیس‌بوک، رفته صاف شلیک کرده تو پیشانی دو خواهر و شوهر یکی از دخترهای مسلمان. رفته خودش رو تحویل داده و حالا بعد از یک‌روز هنوز دارند روی فرضیه های ممکن بحث می‌کنند.
کریگ استفن هیکس متهم به قتل سه دانشجوی دانشگاه کارولینای شمالی
سی‌ان‌ان در هر دو ورژن، تیتر اولش داعش است. دارم به معنای تروریسم شک می‌کنم. رسانه‌ها هوشمندانه نوشته‌اند سه مسلمان کشته شدند. فعل مجهول. باز هم مسلمان‌ها در تیتر یک حادثه‌اند. انگار این مسلمان بودن باعث قتل می‌شود، یکجورهایی مولد دردسر. اما چطور می‌شود یک مرد ۴۶ ساله سه مسلمان را بکشد آن هم با تیر در سر. یا باید بنویسند مردی سه فرد را کشت یا باید بنویسند تروریستی ۳ مسلمان را کشت.
حالا پلیس دارد بررسی می‌کند که آیا قتل یک قتل شخصی بوده یا از روی نفرت و دشمنی با یک عقیده. لازم است یادآوری کنم کاراکتر مسلمانِ قاتل/متجاوز چطور پله‌های ترقی برکینگ نیوز شبکه‌ها را در چند دقیقه می‌پیماید؟»
خبرگزاری فارس نیز در گزارشی در این باره نوشته است: سکوت یا پوشش خبری ضعیف درباره این حادثه، مسلمانان بخصوص اعراب مسلمان را بشدت خشمگین کرده است. این نارضایتی بخوبی در فضای مجازی قابل مشاهده است. در همین خصوص کاربران عربی‌زبان توئیتر با راه‌اندازی هشتگ «#ChapelHillShooting» نارضایتی خود را در خصوص بی‌احترامی به مسلمانان و بی‌توجهی رسانه‌ها به جامعه مسلمان، نشان دادند.
یک حساب توئیتری به نام «ضاری بن طواله» در این خصوص نوشت: به نظر می‌رسد رسانه‌های غربی اصلا تمایلی ندارند که نشان بدهند یک مسلمان قربانی حمله مسلحانه شده است و به جای آن روی سلاح و فرد مسلح تمرکز می‌کنند.
«البراء العوهلی» دیگر اکانت توئیتری نوشت: نزدیک به ۸ ساعت از کشته شدن این سه نفر در کارولینای شمالی می‌گذرد اما رسانه‌های آمریکایی این مسئله را نادیده گرفته‌اند.
به گزارش فردا، تصاویری از حواشی این فاجعه را برخی از رسانه‌های خبری پوشش داده‌اند که در ادامه می‌بینید:
دانشجویان دندانپزشکی در جریان اعتراض در دانشگاه کارولینای شمالی پس از کشته شدن سه دانشجوی مسلمان
ایجاد یک یادبود موقت در جریان تحصن در دانشگاه کارولینای شمالی
پدر و مادر ضیاء برکات پس از خروج از یک کنفرانس خبری در رالی، کارولینای شمالی
پدر شادی برکات قربانی تیراندازی ، در حال بوسه همسر و دخترش سوزان، پس از کنفرانس خبری
                                   نصب برچسب‌های پلمب بر در ساختمان‌هایی در دانشگاه کارولینای شمالی
دسته گل هایی برای یادبود
شب‌زنده‌‌داری به یاد کشته‌شدگان در دانشگاه
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا