افزایش ۱۰۰۰ درصدی اسلام‌هراسی در ایالات متحده آمریکا

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) طی گزارش جدیدی اعلام کرد، تعداد حوادث منتسب به اسلام‌هراسی شامل موارد گمرک و برخوردهای مربوط به فرودگاه‌های آمریکا، از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ تاکنون ۱۰۰۰% افزایش داشته‌اند.

براساس گزارش این گروه اسلامی در آمریکا، در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده، حوادث اسلام‌هراسی ۱۰۳۵ درصد افزایش داشته‌اند که این رقم در یک کشور غربی بی‌سابقه بوده است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی همچنین اعلام کرد: داده‌های اولیه گردآوری شده از شاخه‌های مختلف این شورا در سرتاسر آمریکا نشان داده‌اند، ۲۳% موارد اسلام‌هراسی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ مربوط به پرونده سازی برای مسلمانان تنها بر پایه باورهای دینی آن‌ها بوده است.

کوری سیلور مدیر گروه کایر در نظارت بر اسلام‌هراسی در این باره به خبرنگاران گفت: بسیاری حوادث به ما گزارش داده شده و ما آن‌ها را ارزیابی می‌کنیم. ما با دقت و از نزدیک گزارش‌ها را دنبال کرده و تقریبا ۵۰% موارد آن‌ها را رد می‌کنیم.

وی افزود: اتهامات مربوط به برخوردهای اسلام هراسی مقامات مرزی چیز جدیدی نیست و ما معتقدیم یکی از دلایل اصلی بروز این سوانح اسلام‌هراسی، فرمان‌های اجرایی اخیر منع ورود مسلمانان از ۶ کشور مسلمان نشین به آمریکا بوده است.

سیلور همچنین گفت: ما قدردان کار دشوار مقامات مرزی هستیم، اما در عین عین‌حال از آن‌ها می‌خواهیم شغل‌شان را بدون نقض قانون اساسی انجام دهند. گاها مقامات مرزی سئوالاتی از مسافران مسلمان می‌پرسند که نه تنها تهاجمی هستند بلکه هیچ معنی و مفهومی ندارند. برای مثال آن‌ها معتقدند زنان مسلمانی که حجاب با رنگ تیره می‌پوشند افراط‌گرا بوده و زنان با حجاب‌های رنگین اعتدال‌گرا هستند!

حکم اجرایی «منع ورود مسلمانان به آمریکا» که اکنون به طور موقت توسط دادگاه عالی این کشور متوقف شده‌ است، هرج و مرج‌های زیادی در فرودگاه‌های آمریکا به وجود آورد، به طوری که بسیاری از مردم کشورهای مسلمان با وجود داشتن ویزای معتبر، به بهانه‌های مختلف اجازه ورود به آمریکا را نداشته و حتی گاهی در فرودگاه‌های آمریکا بازگردانده شدند. طبق این حکم اجرایی، مسلمانان شش کشور مسلمان‌نشین سودان، سومالی، لیبی، یمن، ایران و سوریه به طور موقت اجازه ورود به آمریکا را از دست دادند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا