جوان‌ترین تیم تاریخ بوکس ایران در میدان آسیایی

باربارو فرناندز خیمنز در نخستین آزمون رسمی بین‌المللی خود به عنوان سرمربی تیم ملی، دست به یک ریسک بزرگ زده و جوان‌ترین ترکیب تاریخ بوکس ایران با میانگین سنی ۲۳.۷ را عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهد کرد.

 

این تصمیم خیمنز در حالی گرفته شد که در سال‌های گذشته شاهد بودیم بسیاری از ملی‌پوشان باتجربه، بدون حضور در تمرینات و تنها با انجام یک دیدار درون‌اردویی در ترکیب اصلی تیم ملی جای می‌گرفتند و به راحتی عازم رقابت‌های مختلف می‌شدند.
شاید در ابتدا این تصمیم کمی عجیب به نظر می‌آمد اما درخشش ملی‌پوشان بوکس در مسابقات باکو سبب شد تا  دل مسئولان فدراسیون قرص شده و برای میدان بزرگ آسیایی به این ترکیب جوان اعتماد کنند.

امید احمدی‌صفا در وزن ۴۹ کیلوگرم، سجاد محمدپور در وزن ۵۲ کیلوگرم، اسماعیل ارمشی در وزن ۶۴ کیلوگرم، سجاد کاظم‌زاده در وزن ۶۹ کیلوگرم، شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم، امین زیادی در وزن ۸۱ کیلوگرم، سالار غلامی در وزن ۹۱ کیلوگرم و ایمان رمضان‌پور در وزن به علاوه ۹۱ کیلوگرم ترکیب تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند.

نکته جالب این است که از این ترکیب ۸ نفره، ۶ بوکسور برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا بزرگسالان روی رینگ می‌روند که این موضوع از اتفاقات نادر در تاریخ بوکس ایران به شمار می‌رود.

ناگفته پیداست که تیم ملی بوکس ایران نیاز به یک پوست‌اندازی داشت و حالا یک مربی کوبایی، کاری را که سال‌ها مربیان داخلی انجام نداده بودند را به راحتی انجام داد و شایسته‌سالاری را جایگزین بازیکن‌سالاری کرد.

جدا از هر نتیجه‌ای که تیم ملی بوکس کسب کند، باید به این ریسک بزرگ که شاید عواقبی برای خیمنز داشته باشد، تبریک گفت چون این مرد کوبایی ثابت کرد که برای حفظ صندلی سرمربیگری تیم ملی حاضر نیست «بله قربانگوی» برخی بوکسورهای خاص باشد.

امید است تیم ملی بوکس ایران با این ترکیب جوان ضمن درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هم خوش بدرخشد تا ابرهای تیره آسمان بوکس پس از سال‌ها کنار برود و نور امید بر این فدراسیون بتابد.

رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا از ۱۰ اردیبهشت در تاشکند ازبکستان آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا