عضو شورای هیئت‌های مذهبی فریدونکنار:

کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید نمی‌فهمند/ آنهایی که امام حسین را در کربلا شهید کردند از جانبازان اسلام بودند

بصیر، ابوالقاسم فرجی در جمع جوانان هیئت محبین الرقیه(س) روستای شیرمحله، اظهار کرد: شیوه زندگی اهل‌بیت(ع) باید در دستور زندگی‌مان قرار بگیرد، در حالی که برای نوع فوت و زندگی سخت آنها عزاداری کنیم.

وی با بیان اینکه باید ویژگی‌ها و خصوصیات زندگی ائمه اطهار را در دستور زندگی خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: عبودیت و بندگی حضرت زهرا مثال خوبی است به گونه‌ای که این بندگی تا جایی رسید که از ولایت حمایت کرد و در این راه شهید شد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ما باید از اسلام ظاهری خارج شویم، گفت: برای مثال برای فدکی که غصب شد گریه می‌کنیم اما وظیفه دینی و شرعی خود که پرداخت خمس و زکات است را انجام نمی‌دهیم.

فرجی افزود: ما باید گفتار و کردارمان را شبیه اهل بیت کنیم، اهل بیت نیازی به گریه ما ندارند هرچند که این امر بسیار باارزش است.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی فریدونکنار خاطرنشان کرد: برای قبر گم‌شده حضرت زهرا گریه می‌کنیم اما برای گم شدن کردار و تفکرات آن حضرت غصه نمی‌خورم.

وی با اشاره به اینکه عزاداری یک نوع مودت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اهمیت عزاداری بسیار بالا است چرا که نخستین روضه‌خوان خود خدا است و شاهد این امر در آیه ۲ سوره بروج هستیم.

این کارشناس مذهبی افزود: عزاداری بسیار مهم است اما باید توجه کنیم که با خرافات درگیر نشود چرا که بخشی از مردم به دلیل وجود خرافات از دین فراری می‌شوند.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی فریدونکنار خاطرنشان کرد: اینکه چرا باید عزاداری کرد دلایل متفاوتی دارد که زنده نگه داشتن مکتب اسلام از مهم‌ترین دلایل آن است.

فرجی با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام و یاد هر کدام از مصائبی که بر اهل بیت وارد شده در واقع زنده ماندن اصل مکتب الهی است، افزود: در این بین زنده نگه داشتن یاد و خاطر سالار شهیدان آن چنان تاثیری در مکتب اسلام داشت که این مکتب را برای همیشه زنده نگه می‌دارد.

این کارشناس مذهبی گفت: آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید نمی‌فهمند، امروز مسیحی هم برای امام حسین عزاداری می‌کند.

وی افزود: کربلا را کسانی رقم زدند که ایمان‌شان می‌لنگید، آنهایی که امام حسین را شهید کردند جانباز با درصد بالا بودند که اگر در رکاب امام می‌ماندند امروز عمارها می‌شدند.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی فریدونکنار ادامه داد: شمر ۱۶ بار با پای پیاده از عراق به مکه رفت و حج به جای آورد، پدر عمر‌بن سعد از سرداران اسلام بود اما بعد ایمانی وی می‌لنگید، امروز هم در جامعه اسلامی ایران کسانی هستند که ایمان‌شان می‌لنگد که اگر به سابقه‌شان نگاه کنید خدماتی نیز داشتند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امروز تنها کسانی گمراه نمی‌شوند که پشت ولایت در حرکت باشند، در کربلا هرچه که رنگ خدا و اهل بیت به خود گرفت ماندگار شد.

فرجی در پایان اظهار کرد: مجالس عزای حسینی نه تنها نام سیدالشهداء را پرآوازه نگه داشت بلکه موجب ماندگاری پیام اسلام شد، بنابراین تداوم حیات اسلام مرهون شهادت او بوده است و اگر قیام امام‌حسین(ع) و اسارت اهل‌بیت نبود نامی از اسلام نمی‌ماند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا