مهمانان، مازندران میزبان را چقدر آماده می‌یابند؟

فصل میزبانی فرا رسید/ مازندران همه داشته‌های خود را سفره مهمانان می‌کند

بصیر،یکی از دلائل ویژگی مازندران به جمع شدن جنگل و دریا و دشت است که آمیزه این سه جاذبه پرقدرت گردشگری، درخواست سفر به این استان اسطوره‌ای را برای عموم هموطنان را در راس

مسافرت برای زیارت آقا امام رضا(ع) را از راه مازندران انتخاب می‌کنیم تا هم زیارت باشد و هم تفریح و سیاحت.

برنامه‌ریزی‌های‌شان قرار می‌دهد.

سیاحت‌گاهی که راه زیارت‌گاه است

داداش عباسی، کارمند آموزش عالی، که به مازندران سفر کرده است، می‌گوید: مازندران اصطلاحاً طریق‌الرضاست. یعنی مسافرانی همانند ما که قصد زیارت توام با سیاحت را داریم، مسافرت برای زیارت آقا امام رضا(ع) را از راه مازندران انتخاب می‌کنیم تا هم زیارت باشد و هم تفریح و سیاحت.

همسر او نیز اظهار می‌دارد: بنده در اداره خودمان شاهد بودم که چند تن ار همکارانم قصد داشتند در ایام نوروز به مازندران سفر کنند تا از زیبائی‌های این استان لذت ببرند.

وی فقدان تاسیسات کافی برای پذیرش حجم بالای مسافران در سواحل و پارک‌های

طبیعی است استانی با جاذبه‌های مازندران باید دهها برابر بیشتر از وضع موجود مورد توجه مسئولان قرار گیرد

جنگلی را یکی از مشکلات مازندران دانشت و گفت: طبیعی است استانی با جاذبه‌های مازندران باید دهها برابر بیشتر از وضع موجود مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا مردم سراسر کشور بتوانند از این مواهب به خوبی استفاده کنند.

مازندران بی رقیب اما نیازمند

جواد ارفعی، که از خوزستان به مازندران آمده، می‌گوید: کار من بگونه‌ای است که به کشورهای همجوار سفر می‌کنم، واقعاً باید بگویم که هیچکدام‌شان دارای خصوصیات استان‌های شمالی کشورمان به خصوص مازندران نیستند.

وی مازندران را آلبومی از زیبایی‌های مختلف در دریا، جنگل و جلگه‌های سرسبز می‌داند و می‌افزاید: اگر دولت توجه ویژه‌ای در ایجاد

اگر دولت توجه ویژه‌ای در ایجاد زیرساخت‌ها و میدان دادن حساب‌شده به سرمایه‌گزاران بکند، دیگر کدام ایرانی پیدا می‌شود بخواهد به خارج کشور سفر کند

زیرساخت‌ها و میدان دادن حساب‌شده به سرمایه‌گزاران بکند، دیگر کدام ایرانی پیدا می‌شود بخواهد به خارج کشور سفر کند و اتفاقاً، سیر مسافرت به ایران و مازندران از سوی جهانگردان هم بیشتر می‌شود و ظرف چند سال همه سرمایه‌گزاری‌ها برمی‌گردد و علاوه بر ایجاد اشتغال و بالابردن درآمد منطقه، تاثیرات فرهنگی و تاثیرپذیری‌های خارجی‌ها از فرهنگ و آئین ایرانیان هم قابل توجه خواهد شد.

باقر ارفعی، که دانشجوی کارشناسی ارشد است، مازندران را نمونه‌ای از ظرفیت‌های فوق‌العاده کشورمان در حوزه‌های مختلف تولید محصولات استراتژیک و سیاحتی و زیارتی ذکر می‌کند و می‌گوید: در بروشوری که تهیه کردیم، وجود زیارتگاه‌های متعدد امام‌زادگان جالب توجه است و چه خوب خواهد بود که مازندران بیش از پیش به هموطنان‌مان شناسانده شود.

وی نیز کمبود فضاهای استقرار

وجود زیارتگاه‌های متعدد امام‌زادگان جالب توجه است و چه خوب خواهد بود که مازندران بیش از پیش به هموطنان‌مان شناسانده شود.

و اسکان مسافران در مناطق دیدنی این استان را از مشکلات مازندران دانست.

چند قیمتی و گرانفروشی

با تلاش مسئولان، الحمدلله ارزاق و خواربار در مازندران علی‌رغم کثرت مسافران دچار کمبود نیست، اما آنچه که در این میان موجب اعتراض برخی مسافران شده، گرانفروشی و چند قیمتی کالاهاست. عروجعلی انتظاریان، که از اردبیل به قصد زیارات امام رضا(ع) به مازندران آمده، قیمت کالاها در غرب این استان را متفاوت از شهرهای مرکزی مازندران ذکر می‌کند و می‌گوید: ما در سلمانشهر مازندران میوه خریدیم و در ساری هم خرید کردیم، قیمت‌ها بسیار با هم اختلاف داشت.

وی افزود: فکر می‌کنم سیستم بازرسی در این استان باید بیشتر فعال شود تا به مسافران و خود مردم این استان در ایام مسافرپذیری اجحاف نشود و

فکر می‌کنم سیستم بازرسی در این استان باید بیشتر فعال شود تا به مسافران و خود مردم این استان در ایام مسافرپذیری اجحاف نشود و عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده نکنند.

عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده نکنند.

زشتی ورودی‌ها در مقابل زیبایی طبیعت

غلام مکنتی، که با خودروی شخصی و خانوادگی به مازندران مسافرت کرده، از انباشت زباله و زوائد ساختمانی در حد فاصل شهرها گلایه دارد و عنوان می‌دارد: حیف این طبیعت زیبا و خارق‌العاده نیست که با زباله و ضایعات ساختمانی در مدخل شهرها، سیمای استان‌تان را نازیبا می‌کنید؟.

وی با اشاره به عدم ساماندهی ورودی شهرهای مازندران، یادآور شد: برای افزایش جاذبه‌های شهری در این استان زیبا لازم است ابتداء به ساماندهی مداخل شهرها پرداخته شود و سپس به ایجاد جاذبه‌های دیگر در مبلمان شهری مبادرت شود.

این مسافر، که خود در ارتباط با مدیریت شهری نظراتی دارد، می‌گوید: شهرهای مازندران در آن حدی را که بنده دیدم، نیازمند جدی به بازمهندسی در مبلمان و المان‌های فرهنگی و توجه به فضای سبز است و جای تعجب دارد که چطور تاکنون پیرامون زیباسازی شهرها کار چندان فنی در این استان پرمسافر صورت نپذیرفته است.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا