واکاوی بیانات مهم رهبرانقلاب در جمع فرماندهان بسیجی

مجموعه حرکت دیپلماسی در مذاکرات زینب گونه باشد

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، رهبر معظم انقلاب دیروز در اجتماع پرشور ۵۰ هزار نفر از فرماندهان بسیجی سراسر کشور، سخنان مهمی رابیان فرمودند،و بار دیگر هدایت امام گونۀ خود را برای ملت ایران و دیگر مسلمانان و انسان های آزادۀ جهان به منصۀ ظهور نشاندند.

واکاوی و تبیین بیانات معظم له در ابعاد مختلف امری ضروری است ،لیکن تأکید گفتمانی مقام معظم رهبری در مقولۀ استکبار ستیزی به عنوان مهمترین پیام دیدار با فرماندهان بسیجی مد نظر می باشد و نیز  بیانگر این نکتۀ مهم و بنیادین است که نباید در مواجهه با  لبخندهای دروغین و بازی های سیاسی به اصطلاح انعطاف محور دولتمردان آمریکائی ،ساده اندیشی نمود و فریب خورد، ونرمش افراط گونه در برابر مهمترین  شاخص استکباردر دنیا یعنی امریکا ،در عمل منجر به عقب نشینی از آرمان ها و اصول نظام اسلامی و به تیع آن تحقیر و ذلّت ملت ایران و  مستضعفان عالم خواهد گردید.

باید اذعان نمود طرح مقابلۀ حضرت زینب (س)با استکبار زمان خود و به تبع آن ایجاد عزت اسلامی ،از سوی مقام معظم رهبری ، حاکی ازترسیم نقشۀ راه دیپلماسی نظام اسلامی بر مبنای حرکت سیاسی آن بانوی بزرگوار اسلام می باشد لذا مقام معظم رهبری فرمودند: «زینب کبری مجسمه عزت است…. عزت زینب کبری، عزت اسلام است…. حرکت ما باید در جهت حرکت زینبی باشد»[۱].
با تأمل در بیانات رهبر معظم انقلاب در می یابیم نقشۀ راه عزت مندی نظام اسلامی تنها در شناخت تو طئه های  استکبار و نیز تقویت گقتمان مقاومت و مقابلۀ با استکبار نهفته می باشد.
ایشان  با تبیین آرمان ها و اندیشه های نظام اسلامی ،اصل مقابله با آمریکابه عنوان شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام الفساد در دنیا را مورد تأکید مجدد قرار دادند و بار دیگر چهرۀ پلید و منحوس دولتمردان کاخ سفید را برای ملت ایران بازخوانی نمودند و عزت مندی نظام اسلامی در برابر یزیدیان زمان را منوط به مقابلۀ با آمریکا به عنوان رأس استکبار مورد تأکید قرار دادند و فرمودند:« . ما با استکبار مخالفیم و مبارزه می کنیم…. راس استکبار هم در دنیا دولت آمریکاست»[۲].
بیانات بصیرت بخش مقام معظم رهبری نشان دهندۀ عزم نظام اسلامی برای مقابلۀ با نماد و شاخص نظام لیبرالی و استکباری،یعنی آمریکا می باشد،فراز مذکور از بیانات رهبر انقلاب به عینه مرکزیت اسلام استکبار ستیز و نفی تفکرات  لیبرالی را به ارمغان خواهد داشت، این نحوه مواجهه با استکبار که در درون خود تقبیح و تنفر از  سیاست های جنگ طلبانۀ امریکا را به همراه دارد می تواند به محو تفکرات لیبرالی جهان غرب و نیز مرکزیت  اسلام بر جوامع بشری منجر گردد،لذا برخی روشنفکران داخلی که با تقلید کورکورانه ،همزیستی مسالمت آمیز با جهان غرب و نیز تئوری بی اعتنایی به اندیشه های جنگ طلبانۀ آمریکا را مطرح می سازند،در عمل در نفی اسلام و آموزه های ناب اسلامی از قبیل حمایت از مظلومان عالم وعدم سازش در برابر ظالم گام بر می دارند.
تفکرات سازشکارانه که در قالب بی تفاوتی به جنایات آمریکا در برخی از کرسی های علوم سیاسی کشور نیز به صورت مکرّر مطرح می گردد با عزت نظام اسلامی به هیچ عنوان سازگار نمی باشد،و فرمایشات مقام معظم رهبری در ضرورت استکبار ستیزی با رأس مستکبرین عالم ناظر به این نکته مهم می باشد.
از مهمترین فرازهای مهم دیگر در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان بسیج باید به تأکید مجدد ایشان بر مقولۀ نرمش قهرمانانه اشاره نمود،که حاکی از برداشت نادرست برخی عناصر داخلی و نیز بیگانگان از واژۀ «نرمش قهرمانانه»بوده است،زیرا رسانه های غربی و نیز جریانات اپوزیسیون با تحریف مقولۀ نرمش قهرمانانه با  القای عقب نشینی نظام اسلامی و شخص مقام معظم رهبری از مواضع و آرمان های نظام به علت فشار تحریم ها ،اقدام نمودند و متأسفانه در درون دولت یازدهم ،برخی مدعیان اعتدال  با فشار جریانات منتسب به اصلاح طلبان و با ترسیم رویکردهای ذلت آمیز با عنوان نرمش قهرمانانه عملاً در مسیر واداگی و عقب نشینی از مواضع و آرمان های نظام اسلامی گام برداشتند که اعلام مواضع بعضاً حیرت انگیز از ذوق زدگان ارتباط با آمریکا در مذاکرات اخیر هسته ای در دومین نشست ژنو، مبیّن برداشت نادرست و بدفهمی مطلق برخی آقایان از مقولۀ نرمش قهرمانانه بوده است،لذا مقام معظم رهبری با انتقاد از بدفهمی‌ها درباره نرمش قهرمانانه فرمودند:« عده ای آن(نرمش قهرمانانه )را به معنی دست برداشتن از آرمانها و اهداف نظام اسلامی معنی کردند»[۳]، لذا با تبیین مجدد از مقولۀ مذکور بیان نمودند:« . نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است»[۴]
اشارۀ مهم مقام معظم رهبری بار دیگر نادرست بودن برخی مواضع و نیز حرکات نابجای برخی اعتدالیون را در نرمش افراط آمیز در مواجهه غرب را آشکار می سازد، و ضرورت بازنگری و اصلاح برخی رفتارها و سکنات سیاسی  دولتمردان مسئول در  دیپلماسی کشور را دو چندان می نماید.
امید است دولت یازدهم و همۀ مسئولین نظام اسلامی با بهره گیری از آموزه های استکبار ستیزانۀ اسلام نبوی و  و با به کار گیری فرمایشات عمیق و ژرف نگرانۀ مقام معظم رهبری در راستای تعالی نظام اسلامی و عزت روز افزون ملت مسلمان ایران گام بردارند.

 


[۱] بیانات رهبرانقلاب در جمع فرماندهان بسیجی۲۹/۸/۹۲
[۲] همان
[۳] همان
[۴] همان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا