اختصاصی بصیرنیوز/

امام حسین (ع) یادآور پاسداری از حقانیت اسلام و آزادگی است/ سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام حد و مرز نمی‌شناسد

بصیر، روز تولد حضرت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار نامیده می‌شود زیرا این امام با خون خود از اسلام و آزادگی مسلمانان در برابر دشمنان پاسداری کرد و به حق باید این روز را به عنوان روز پاسدار گرامی بداریم.
اما در ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نهاد نظامی برخاسته از متن انقلاب اسلامی است كه نقش بی بديلی در دفاع از تماميت ارضی كشور در دوران هشت سال دفاع مقدس داشت، به طوری كه امام خمينی (ره) درباره اهميت اين نهاد عنوان کردند که اگر سپاه نبود كشور هم نبود.
اين نهاد انقلابي همواره حراست از استقلال، تماميت ارضي و دستاوردهای انقلاب اسلامی را سرلوحه كار خود قرار داده و از زمان تأسيس تاكنون در شرايط حساس به ويژه دوران هشت سال دفاع مقدس كه استقلال و تماميت ارضی كشور به خطر افتاده بود، نقش حياتی خود را ايفا كرد.
مهدی غلامی یکی از اعضای سپاه پاسدارن در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم ارديبهشت سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمينی (ره) به شورای انقلاب رسماً تأسيس شد و اين شورا با تأسيس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی برای سازماندهی اين نهاد انجام داد.
غلامی افزود: سپاه پاسداران در ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی، در سايه روحيه انقلابی نقش مهمی را در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب ايفاء كرد. حضرت امام خمينی (ره) در سوم شعبان سال ۱۳۵۸ به مناسبت ولادت امام حسين (ع) در پيامی سوم شعبان را روز پاسدار ناميدند و همواره از اين نهاد پشتيبانی كردند.
وی با گریزی به سخنان امام راحل (ره) که فرمود نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حق از بزرگ‏ترين سنگرهای دفاع از ارزش‏های الهی نظام ما بوده و خواهد بود، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از اسلام راه‌کاری مناسب برای اجرای شعارهای انقلاب اسلامی، ايستادگی در مقابل همه قدرت‏های بزرگ، غلبه خون بر شمشير و حركت براي نجات مستضعفان است.
این پاسدار با اشاره به اصل ۱۵۰ قانون اساسي درباره سپاه، عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستين روزهای پيروزی اين انقلاب تشكيل شد که برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پا بر جا ماند.
وی گفت: حدود وظائف و قلمرو مسؤوليت سپاه در رابطه با وظايف و قلمرو و مسؤوليت نيروهای مسلح ديگر با تأكيد بر همكاری و هماهنگی برادرانه ميان آنها به وسيله قانون تعيين می‌شود.
محمد علوی عضو سپاه جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: همكاری سپاه با ارتش جمهوری اسلامی ايران در مواقع لزوم برای پاسداری از استقلال و تماميت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ايران قابل انکار نیست.
علوی با اشاره به ماده ۱۰ قانون در زمینه فعاليت‌های غير نظامی سپاه پاسداران، افزود: به موجب اين ماده مشاركت در عمليات امدادی به هنگام بروز بلايا و حوادث و انجام خدمات امدادی، آموزشی، توليدی و جهادسازندگی به درخواست دولت و با رعايت كامل موازين عدل اسلامی در زمان صلح در حدی كه به تشخيص شورای عالی سپاه، آمادگی رزمی لازم را برای انجام مأموريت‌های خود از دست ندهد.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول جنگ همراه و همگام با ارتش جمهوری اسلامی نيروهای رژيم عراق را از مناطق اشغالی ايران بيرون راند.
علوی یادآور شد: پاسداران انقلاب اسلامی همچون دژی مستحکم، آگاهانه و شجاعانه در دفاع از این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و همواره حامی و پشتیبانی قوی برای نظام هستند.
وی، ولایت پذیری را از دیگر ویژگی‎های بارز پاسداران انقلاب اسلامی ذکر کرد و عنوان کرد: این ویژگی مهم موجب شده تا نظام اسلامی در برابر تمامی تهدیدهای سازمان یافته دشمنان بیمه شود.
این پاسدار گفت: شغل پاسداری به‌دلیل مأموریت‌های متعددی دارای دشواری‌های خاصی بوده اما سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام حد و مرز نمی‌شناسد.
به گزارش بصیرنیوز، با توجه به نقش سپاه پاسداران در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز جانفشانی آنان در جال حاضر در دفاع از مرزهای میهن اسلامی باید این افراد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
در برخی موارد افرادی سپاه را از بطن جامعه جدا می‌دانند در حالی که با وجود آنان امنیت در جامعه حاکم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا