لیگ را تا پای ورشکستگی بردند؛

نقطه تاریک کارنامه اصلی‌ترین کاندیدای انتخابات‌ فدراسیون فوتبال

بصیر، اتفاقی بی‌سابقه در فوتبال ایران تقریبا تمام باشگاه‌های لیگ برتر را تامرز ورشکستگی پیش برده است و مدیران فوتبال ایران هم هنز نتوانسته‌اند فکری به حال این موضوع کنند. در حالی که ۳ هفته دیگر لیگ برتر فوتبال ایران به پایان می‌رسد هنوز سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال موفق نشده‌اند قرارداد حق پخش تلویزیونی را امضا کنند و البته به طور قطع تا روزهای باقی مانده تا پایان لیگ پانزدهم هم قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. اما این موضوع وقتی اسفناک‌تر به نظر می‌رسد که بدانید این دومین فصل است که فوتبال ایران بدون حق پخش اداره می‌شود و تا به حال هیچکدام از تهدیدهای مدیران فوتبال هم کارساز نبوده است و خیلی‌ها این موضوع را از چشم مهدی تاج و علی کفاشیان می‌بینند.

مهدی تاج و علی کفاشیان با وجود این که دوسال است از پیگیری برای گرفتن حقوق فوتبال صحبت می‌کنند هنوز موفق به عقد قرارداد با سازمان صدا و سیما نشده است و این می‌تواند نقطه تاریکی در کارنامه ۴ ساله مدیریتی آنها در فوتبال باشد. ۲ سال پیش و زمانی که عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما بود تفاهمنامه‌ای بین این سازمان با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال امضا شد اما چون این تفاهمنامه هرگز رسمی نشد زمانی که سرافراز ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده گرفت هرگز به تفاهم نامه‌ای که توسط رئیس قبلی امضا شده بود پایبند نشد و این موضوع باعث شده که فوتبال ایران حدود ۲ سال در بلاتکلیفی باقی بماند.

اما موضوع دیگری که باعث می‌شود در کارنامه مهدی تاج نمره منفی قرار بگیرد موضوع قرارداد سازمان لیگ با شرکت ایران‌نوین به عنوان حامی مالی بازی‌های لیگ برتر است. در حال حاضر کمتر کسی است که نداند شرکت ایران نوین ۲ سال پیش با قراردادی ۱۶۰ میلیاردی اسپانسرینگ تبلیغات محیطی لیگ ایران را برعهده گرفت و البته هرگز به تعهداتش عمل نکرد تا فوتبال ایران و باشگاه‌ها در این فصل با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند.

سوال اصلی اینجاست که آیا مسئولان سازمان لیگ از کانون ایران‌نوین “تضمین” های لازم را گرفته‌اند تا در صورتی که این شرکت به تعهدات خود پایبند نبود از ان استفاده کنند؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است پس چرا این قدر زمان را از دست می‌دهند و از آن تضمین‌ها علیه ان شرکت استفاده کنند تا بتوانند حق باشگاه‌ها را از ایران‌نوین بگیرند. اگر پاسخ منفی است که واقعا جای تاسف دارد و مسئولان سازمان لیگ باید پاسخگو باشند که چرا برای قراردادی ۱۶۰ میلیاردی هیچ تضمینی برای پایبندی به تعهدات گرفته نشده است.

در این بین به نظر می‌رسد باشگاه های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا بزرگترین ضرر را از این اتفاق دیده‌اند چراکه برگزاری بازی‌های این تیم با باشگاه‌های عربستانی در کشوری ثالث هزینه‌های تیم‌های سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی را چند برابر کرده است و منابع مالی هم برای تامین این هزینه ها وجود ندارد. مهدی تاج به عنوان اصلی‌ترین کاندیدای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال در این روزها یک ابهام بزرگ را در ذهن اعضای مجمع به وجود آورده است و آن هم این است که فردی که ۴ سال در آمدزایی در سازمان لیگ ناموق بوده است آیا می‌تواند رییس خوبی برای فدراسیون فوتبال باشد یا نه.

مشرق نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا