فداکاری نیروهای ویژه ارتش و سپاه +نقشه

بصیر، عناصر تروریستی جبهه النصره از یک ماه قبل با نقض آتش‌بس در حومه جنوبی و غربی استان حلب، شهرک‌های العیس، برمه، خان طومان، زیتان، الحاضر و خالدیه را مورد هجوم قرار دادند‌.

یک منبع میدانی در حلب به گروه «بین‌الملل فارس» گفت: حملات تروریست‌ها با پشتیبانی اطلاعاتی محور غربی-عربی صورت گرفت.

او گفت: تعداد نیروهای تروریستی حاضر در این جبهه، میزان آمادگی آنان و انتقال تجهیزات و تسلیحات فراوان همه نشان داد این حملات با برنامه‌ریزی قبلی انجام شد. عناصر تروریستی در مرحله نخست حملات، با وجود تلفات فراوان و انفجار انتحاری‌های متعدد فقط توانستند بر شهرک العیس و ارتفاع آن مسلط شوند.

این منبع با بیان این که تعداد تروریست‌ها در این عملیات بیشتر از هشت هزار نفر بود، گفت: این تروریست‌ها از مرزهای ترکیه و از طریق استان ادلب به سمت حومه جنوبی حلب هجوم آوردند و پاتک‌های ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک العیس موفق نبود.


اندازه بزرگتر نقشه در اینجا  

فداکاری‌ کلاه‌سبزهای ارتش و نیروهای سپاه قدس

به گزارش بین‌الملل فارس، عناصر تروریستی در دور دوم عملیات علاوه بر افزایش نیروها با پشتبانی آتش سنگین توپخانه و حملات بی سابقه موشکی دوباره به مواضع نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت حمله کردند که با هوشیاری نیروها دفع شد.

ناگفته نماند، اقدامات موثر و فداکاری‌های مستشاران نظامی ایران، از جمله سپاه قدس و ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان حزب‌الله در حومه جنوبی استان حلب، نقشی ویژه در خنثی کردن تمامی نقشه‌های تروریست‌ها ایفا کرد و تروریست‌ها با متحمل شدن تلفات سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند.

یک منبع میدانی دیگر گفت که تعداد نیروهای سوری و مقاومت در مقابل تعداد تروریست ها خیلی کم و قابل قیاس نبود. او به گروه «بین‌الملل فارس» گفت که «دلاوری های نیروهای ویژه ارتش در شهرک زیتان و سپاه قدس در شهرک الحاضر در مقابل هجوم هزاران نفر از عناصر تروریستی قابل توصیف نیست و در آینده این جانفشانی‌ها باید برای مردم روایت شود‌».

این منبع در پاسخ به اصرار گروه «بین‌الملل فارس»‌ برای ذکر جزئیات بیشتر ناگفته‌هایی از عملیات و حضور نیروهای ویژه، به دلیل محرمانه بودن حاضر به بیان جزئیات یا مطالب بیشتر نشد.

بنا بر این گزارش، متأسفانه تعدادی از نیروهای فداکار سپاه قدس و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حین عملیات مستشاری به شهادت رسیدند.


اندازه بزرگتر نقشه در اینجا  

جبهه جنوب حلب هر لحظه در انتظار شعله‌ور شدن

ذکر این نکته ضروری است که ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پارسال در حومه جنوبی استان حلب ضربه سختی به تروریست‌ها وارد کردند و موفق به پاکسازی دهها کیلومتر از مناطق اشغالی شدند‌ که عمده این مناطق، شاهراه‌ها و سرپل‌های ارتباطی تروریست‌ها در جنوب استان حلب بود.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اکنون در حومه جنوبی استان حلب،تجهیزات فراوانی مستقر کرده‌اند و در مقابل هزاران تن از عناصر تروریستی با حمایت‌های گسترده دولت ترکیه، رژیم عربستان و محور غربی – عربی صف آرایی نظامی کرده اند و این جبهه هر لحظه  در انتظار آغاز نبردی بزرگ است‌ که تعیین کننده سرنوشت قلب سوریه یعنی شهر حلب خواهد کرد.

از سویی دیگر ارتش سوریه در تلاش است با بستن جاده راهبردی «کاستیلو» که مسیر تدارکاتی تروریست‌ها در شهر حلب است و همچنین توسعه عملیات در حومه جنوبی حلب و آزادسازی بخشی از اتوبان حلب- دمشق، عملیات شکست محاصره شهرک های الفوعه و کفریا در استان ادلب فراهم شود.


اندازه بزرگتر نقشه در اینجا  

۵۹۸

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا