لاریجانی در صحن علنی مجلس:

جعل سند غربی‌ها علیه امام (ره) به فضاحتی رسانه‌ای و سیاسی برای‌ آنها بدل شد/ریختن قبح ارتباط با آمریکا در پشت پرده این اقدام

بصیر، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۸ خرداد ۹۵) با اشاره به اقدام شیطنت آمیز شبکه بی بی سی در ارائه سند جعلی از نامه نگاری کارتر با امام خمینی (ره) گفت: اخیراً اقدام شیطنت آمیزی  در رسانه‌های بیگانه انجام شد در مورد سندی جعلی از اسناد آمریکا که منتشر شده و قصد از این کار این بود که به نحوی در اصالت مبارزه با صلابت امام خمینی علیه آمریکا تردید ایجاد کنند.

وی افزود: گرچه این بازی کودکانه و دستکاری در کار انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد به طوری که (گری سیک) عضو شورای امنیت ملی آمریکا در آن زمان در مقاله‌ای روشن و در چند بند غیر واقعی بودن این اقدام بی بی سی را به صورت دقیق توضیح داد اما کسانی که از قبل از انقلاب با مشی امام آشنا بودند و همچنین در دهه نخست پس از انقلاب با صراط ایشان آشنایی داشتند این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دانستند که نیازی به توضیح نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته بعضی از صاحبنظران در داخل هم توضیحاتی در این موضوع ارائه کردند و شگرد مکارانه این جریان بدوی را افشا کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اما به نظر می‌رسد که باید قصد اصلی آنها را فهم کنیم شاید قصدشان از این اقدام قلابی این باشد که شوکی به افکار عمومی جامعه وارد کنند که قبح ارتباط با آمریکا ریخته شود و اینگونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت ترین شرایط با آمریکا بوده است.

وی افزود: گرچه این مکر و فسون به فضاحتی رسانه‌ای و سیاسی برای‌ آنها بدل شد اما نشان میدهد که آنها تا چه اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده انگاری دیپلماتیک کنند و اینجاست که قدر و منزلت توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در داشتن روحیه انقلابی مشخص می‌شود که دقیقا موضعی سنجیده و قاطع باید نسبت به این اقدامات مکارانه داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتهام آمریکا و غربی‌ها در حوزه حمایت از تروریسم به غایت سبکسرانه و جاهلانه بود اظهار داشت: کیست که نداند امروز در منطقه ایران است که در مقابل تروریست‌ها ایستاده است و کیست که نداند تروریست های جنایتکار نتیجه سه دهه رفتار کثیف آمریکا در منطقه است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مگر اخیرا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آن کشور لب به آشکار سازی نگشود و گفت که ما جریان‌های تروریستی افغانستان و داعش را به وجود آوردیم و کیست که نداند همکاران، دوستان و دست نشاندگان آمریکا در منطقه همین کشورهایی که امروز جلودار حمایت از تروریست هستند دستشان با آمریکا در یک کاسه است.

وی افزود: با همه این احوال با کمال وقاحت ایران را متهم به حمایت از تروریست در منطقه می‌کنند و این ها نشاندهنده آن است که وضع ‌آنها از نظر بی وزنی و بی آبرویی گشاده شده که شرایط بسیار واضح را می‌خواهند وارونه جلوه دهند. اما ملت ما با صلابت راه انقلاب خمینی را انشاءالله ادامه خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: لازم می‌دانم از الطاف و مراحم رهبر معزز انقلاب اسلامی نسبت به مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری کنم دیدار ایشان در ابتدای کار مجلس دهم در محیطی بسیار صمیمانه صورت گرفت و جایگاهی که حضرتشان برای مجلس قائل شدند در بالاترین سطح تصمیم گیری در نظام بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید همگی تلاش کنیم تا با تصمیمات به موقع و سنجیده و مواضع اصولی و محکم مخصوصا در مقابل استکبار و بحران آفرینی‌های منطقه این جایگاه را که مظهر حکمت نظام است تثبیت کنیم.

وی افزود: خشنودی رهبر معظم انقلاب از تخصص‌های گوناگون نمایندگان و روحیه تازه همکاران ایجاب می‌کند تا با فعال کردن هرچه سریعتر کمیسیون‌ها به بررسی شرایط کشور و تصویب قوانین لازم به انتظار رهبری و ملت در حل مسائل اصلی و اساسی کشور جامه عمل بپوشانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطابق آیین نامه با حضور نائب رئیس مجلس و روسای شعب تا دو روز دیگر تکلیف همه کمیسیو‌ن‌ها مشخص می‌شود و کسب تعداد هر کمیسیون باید ۱۹ نفر و سقف آن ۲۳ نفر باشد لذا نمایندگان با توجه به تخصص‌های خود به کمیسیون‌هایی که هنوز ظرفیت‌ آنها تکمیل نشده تمایل نشان دهند تا کار ساده تر شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با تشکیل کمیسیون‌ها موضوع اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی آن و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس مورد بررسی همه کمیسیون‌ها قرار گیرد و هر کمیسیون در حوزه کاری خود به موضوع بپردازد و قوانین مربوط را از معاونت قوانین مجلس اخذ کند و کاستی‌های قانونی را در هر بخش را مشخص و ارائه طریق کند.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس پیش نویس استراتژی و اولویت‌های مجلس را سریعتر در اختیار کمیسیو‌ن‌های تخصصی قرار دهد تا نظرات هر یک از کمیسیو‌ن‌ها را در تدوین نهایی استراتژی مجلس لحاظ کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسات مستمر روسای کمیسیون ها با رئیس مجلس و یا نواب رئیس موضوعاتی که هم اکنون ارائه شد حتما پیگیری خواهد شد و پیشرفت کار در زمینه اقتصاد مقاومتی را ما از این طریق در سطح کل مجلس و کمیسیون‌ها دنبال خواهیم کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر هیات رئیسه برای تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اقدام و نائب رئیس که باید عضو این هیات نظارت باشد مشخص شد و شخص نائب رئیس مجلس موضوع را دنبال می‌کند که هیات نظارت با ترکیبی که در قانون گفته شده تشکیل شود.

وی افزود: کار تنقیح قوانین در برخی از حوزه‌ها پیشرفت داشته و جزو تصمیمات اولیه مجلس دهم خواهد بود و لذا معاونت قوانین در ابتدای هفته ‌آینده قوانینی که باید در بخش‌های مختلف نسخ شود را ارائه خواهد کرد تا مجلس تصمیم گیری لازم را در این زمینه داشته باشد و این مسیر هموار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس ضمن تقدیر از نگاه فراگیر و نافذ رهبر معظم انقلاب و الطاف ایشان بار دیگر با آن حضرت بیعت می‌کنند و با جدیت پیگیر تحقق رهنمودهای ایشان چه در حوزه اقتصاد مقاومتی و چه سایر شئون که به مجلس ارائه فرمودند خواهند بود.

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که پیامبر اکرم (ص) آن را این گونه می‌ستاید ای مردم ماه خدا به شما روی آورده به رحمت و برکت و مغفرت. ماهی که نزد خداوند بهترین ماه هاست و ایام آن و روزها و شبها و ساعات آن برترین روزها و شبها و ساعتهاست و این ماه ماهی است که همه به میهمانی خدا دعوت شده‌اند و در این ماه از اهل کرامت خداوند قرار گرفتند. از خداوند با نیت صادق و قلب‌های پاک درخواست کنیم که خداوند توفیق روزه داری و تلاوت قرآن را به ما دهد. کسی که در این ماه بزرگ از آمرزش خدا محروم شود شقی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: حضرت علی از پیامبر اکرم (ص) سوال کرد که بهترین اعمال در ماه رمضان چیست پیامبر در پاسخ گفت بهترین اعمال در این ماه پرهیز از محرماتی است که خداوند قرار داده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا