بهترین تغذیه قبل ازانجام تمرین چیست؟

بصیر، بهترین رژیم قبل، هنگام و بعد از تمرین به چند دسته تقسیم می شوند که در این یادداشت به تغذیه مناسب قبل از تمرین اشاره می کنیم.

وعده غذایی قبل از تمرین یا Pre-Workout

وعده غذایی قبل از تمرین اهمیت فوق العاده برخوردار است. این وعده غذایی باید حدود ۱ یا ۲ ساعت قبل از تمرین مصرف شود (بسته به متابولیسم شما) و همچنین مصرف مکمل های بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه قبل از تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.

میوه جات را همیشه و در طول روز مصرف کنید؛ مخصوصاً چند ساعت قبل از تمرین برای کمک به جریان بهتر خون در بدن و دارا بودن انواع ویتامین و نیز کربوهیدرات.

کربوهیدرات پیچیده (دارای شاخص کلایسمیک پایین): این نوع کربوهیدرات به شما کمک خواهد کرد تا در تمام طول تمرین از انرژی کافی برخوردار باشید. توجه کنید اگر از کربوهیدرات ساده (دارای شاخص کلایسمیک بالا) قبل از تمرین استفاده کنید. در ابتدای تمرین انرژی شما مناسب است ولی به سرعت انرژی شما تحلیل می رود.

پروتئین (آمینو اسیدهای ضروری): پروتئین برای ساخت عضلات ضروری است و بدون این ماده غذایی امکان رشد عضلات شما وجود ندارد. همچنین برای موازنه نیتروژن در عضلات حیاتی است.

برای وعده غذایی قبل از تمرین تخم مرغ را پیشنهاد می‌کنم که دارای خاصیت و ارزش غذایی بالایی در میان مواد پروتئینی است. دیگر منبع مناسب پروتئین قبل از تمرین گوشت سفید است.

EFA یا اسیدهای چرب ضروری: این اسیدهای چرب ضروری برای ترشح و تولید هورمون ها لازم است؛ مخصوصاً تستسترون. همچنین سطح انرژی شما را حفظ خواهد کرد.

دیگر مواد مناسب برای قبل از تمرین: کره بادام زمینی همراه نان تست عالی خواهد بود!!

مکمل های مناسب برای قبل از تمرین:

مولتی ویتامین- مینرال ها: اگرچه میوه جات برای گرفتن ویتامین مناسب هستند ولی تمام ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز را فراهم نخواهند کرد. گروه ویتامین های B قبل از تمرین برای افزایش انرژی ضروری است.

کراتین: حجم دهنده عالی به عضلات و تولید انرژی لازم در عضلات به صورت ATP این مکمل بی خطر است. در ضمن باعث نگهداری و تجمع بیشتر آب در عضلات می شود.

کافئین و افدرین: کافئین محرک عالی برای افزایش انرژی در بدن است و هنگامی که همراه افدرین مصرف شود، کمک شایانی برای سوخت چربی و افزایش انرژی شما خواهد کرد.

BCAA یا آمینو اسیدهای شاخه دار: این آمینو اسیدها در بالانس نیتروژن عضلات کارایی فوق العاده دارند و در عضلات پخش شده و از شکستن بافت ها جلوگیری می کنند.

NO2: بعضی ها این مکمل را دوست دارند و بعضی ها از این مکمل متنفرند. این مکمل پمپاژ خون دورن عضلات را شدت می دهد و باعث جریان خون بیشتر در عضله می شود یعنی اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به عضله شما راه پبدا می کند و یعنی شرایط مناسب رشد.

مکمل های مناسب دیگر : جینسنگ , چربی سوز ها ….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا