نگاهی به سخنان دیروز وزیر ارشاد؛

آیا عزم دولت برای مقابله با نجومی‌بگیران جدی است؟

بصیر، پس از صحبت‌های عجیب و غریب وزیر بهداشت درباره انتشار فیش‌های حقوقی که این اقدام را «سنت سیئه» و «حرکتی خلاف اسلام و انقلاب» نامید، حالا نوبت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم رسیده که موضعی غیرمربوط با «اصل مسأله» بگیرد و اعلام کند که از این بعد هرگونه انتشار فیش حقوقی به شدت محکوم است!

جنتی بهتر از همه می‌داند که بیت‌المال متعلق به عده‌ای معدود و «مستثنا» نیست که با ترفندهای قانونی و غیرقانونی، تا دل‌شان بخواهد از آن به نفع منافع شخصی خود استفاده کنند. اتفاقا دولت‌مردان باید ممنون رسانه‌هایی باشند که چه قبل از کرنش دولت در برابر نجومی‌بگیران و چه بعد از آن، نواقص و معایب نهادهای تابعه‌ی دولت و هر نهاد دیگری را اعلام کنند که قطعا این رفتار، هیچ منافاتی با اصل انتقادپذیری ندارد.

از همان ابتدا مشخص بود که دولت تمایلی نداشت پاستور را شفاف و شیشه‌ای به نمایش عموم بگذارد و با نسبت‌دادن اتهاماتی هم‌چون بی‌سواد، جهنمی، بی‌شناسنامه و افراطی به منتقدان، عیار انتقادپذیری خود را نشان داد و حالا همان رویکرد سه ساله را در مقابل افشاگران حقوق‌های نامشروع و نجومی به کار گرفته است و این‌بار یکی از سواره‌نظام‌های خود را برای محکوم‌کردن «افشای بی‌عدالتی» راهی میدان کرد. جنتی گفت: «متأسفانه این کار به عنوان یک ابزار سیاسی برای برخورد با رقبا به کار می‌رود، این کار از سوی هرکسی صورت بگیرد، محکوم است.»

ترجمه‌ی سخنان دیروز وزیر ارشاد این‌گونه است که دولت عزمی جدی برای مقابله با نجومی‌بگیران ندارد و ظاهرا می‌خواهد شناسایی، عزل و مجازات آنها را مشمول مرور زمان کرده و فقط به پذیرش استعفای آنها بسنده نماید.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا