وزیر صنعت حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستراخان روسیه:

بندر فریدونکنار راهی برای تبادل اقتصادی و گردشگری با استان آستراخان

بصیر، رادیگ هریسون در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز درباره بندر فریدونکنار و چگونگی همکاری میان دو استان آستراخان و مازندران، اظهار کرد: بندر فریدونکنار از نظر زیرساختی، آینده تجاری و اقتصادی درخشانی دارد و مدیر این بندر برای راه اندازی آن از لحاظ مدیریت در حال تلاش قابل توجه است.
وی افزود: این سفر ادامه برنامه‌هایی که رئیس جمهور روسیه و استاندار آستراخان با رئیس جمهور ایران و استاندار مازندران است و این نشست‌ها در زمینه اجرای همان برنامه ها برگزار شد.
هریسون تصریح کرد: برای تعامل و همکاری در بندر فریدونکنار بیشتر در زمینه صادرات محصولاتی همچون پرتقال، نارنگی و کیوی و دیگر محصولات مورد نیاز این استان تبادلاتی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسئول اجرای طرح راه اندازی بندر فریدونکنار دولت کشور روسیه و مسئول بنادر ایران و آستراخان است، گفت: آستراخان دارای دو بندر اصلی است و به نظر می رسد بندر آستراخان و بندر فریدونکنار با هم همکاری های مختلفی در زمینه صادرات کالا و همچنین در زمینه گردشگری داشته باشند.
وزیر صنعت حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستراخان کشور روسیه با تشکر از استاندار استان مازندران که در این دیدار شرکت کرد، تصریح کرد: امیدواریم استان آستراخان و مازندران در آینده‌ای نزدیک از طریق بندر فریدونکنار بتوانند همکاری های اقتصادی، گردشگری و صادرات محصولات خود در راستای اهداف و طرف انجام دهند.
هریسون همچنین در گفت‌و‌گو با سیده‌نازبانو عزیزی کناری اظهار کرد: از طرف هیأت آستراخان از پذیرش و پذیرایی بسیار خوب شما در بندر فریدونکنار تشکر می‌کنیم.
وی تصریح کرد: مهمان نوازی مازندران نشانه توسعه همکاری بین دو کشور ایران و روسیه در زمینه کشاورزی است.
وزیر صنعت حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستاراخان کشور روسیه گفت: توسعه همکاری در زمینه صادرات میوه‌هایی همچون پرتقال و نارنگی و کیوی هم برای مازندران و آستاراخان نشانه تفاهم بین دو استان است.
هریسون افزود: مازندران با توجه به آب و هواهی متنوعی که دارد در تمامی زمینه‌های باغی و زراعی می‌تواند با آستاراخان همکاری داشته باشد و در زمینه تجارب علمی و عملی تولید محصولات می توانیم با همدیگر تبادل اطلاعات انجام دهیم.
سیده‌نازبانو عزیزی کناری نیز در گفت‌و‌گو با وزیر صنعت حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستراخان کشور روسیه با تشکر از حضور این هیئت تجاری و دولتی در بندر فریدونکنار گفت: فریدونکنار نیز آمادگی دارد تا پذیرای تجار روسی در این بندر باشد.
وی در پایان از حضور گرم وزیر صنعت آستراخان روسیه در بندر فریدونکنار تشکر کرد.
در حاشیه این دیدار نیز حمید امامی‌فر مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: حضور تجار روسی در بندر فریدونکنار و اعلام رضایت آنها از روند فعالیت این بندر می‌تواند در رشد و ارتقای فریدونکنار و بندر این شهرستان موثر واقع شود.
امامی‌فر با اشاره به اینکه بندر فریدونکنار ظرفیت بسیار مناسبی برای تعامل و همکاری کشور ایران و روسیه است، گفت: تمام تلاش ما این است که به گونه‌ای عمل کنیم تا سرمایه‌گذار این بندر را برای انجام فعایت‌های اقتصادی خود انتخاب کند و این امر موجب رونق اقتصادی فریدونکنار شود.
وی تصریح کرد: با وجود تعامل بسیار مناسبی که میان دستگاه‌های مختلف در این بندر وجود دارد آینده بسیار روشنی را برای بندر فریدونکنار و این شهرستان پیش‌بینی می‌کنیم و جا دارد در این جا از زحمات استاندار و مسئولان اقتصادی دولت نیز تشکر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا