پاسخ وزیر به جنجال لباس المپیک

بصیر، محمود گودرزی در پاسخ به انتقادات زیادی که از لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو شده و حتی به صورت طنز شان کاروان ایران را زیر سوال برده‌اند گفت: ما بی‌تقصیر هستیم. من در جریان نوع لباس‌ها نیستم. فقط چند روز قبل بود که با آقای هاشمی رییس کمیته صحبت کردم و گفتم از لباس کاروان چه خبر که وی نیز لباس‌ها را برای ما فرستاد، ما نیز لباس‌ها را دیدیم و دوباره برایشان پس فرستادیم.

وی افزود: باید قبول کرد که سلایق متفاوت است. البته از سوی دیگر باید دانست که شان ورزشکار حفظ شود و لباس ورزشکاران خیلی مهم است. باید بگویم نمی‌دانم عیب این لباس‌ها چیست اما از دوستانم در کمیته ملی المپیک می‌خواهم که به نظر صاحب‌نظران و منتقدان در این مسئله اعتنا کنند و فکری برای این مسئله کنند. قطعا تلاش آن‌ها هم این است که کاروان ایران به بهترین شکل عازم بازی‌های المپیک شود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه‌ برای آماده‌سازی تیم‌ها جهت اعزام به المپیک مشکل مالی داشت؟ گفت: بله، دولت با مضیقه‌های زیاد اقتصادی روبه‌رو است. تحریم‌ها تاثیر خودش را نشان داده و هنوز به شرایط پایدار نرسیده‌ایم. شرایط دشواری داشتیم و علی‌رغم تمام این مسائل دولت واقعا برای کمک به ورزش سنگ تمام گذاشت.

وی ادامه داد: بحث افزایش پاداش‌ها، قانون اشتغال قهرمانان و کارهای دیگری که جهت انگیزه دادن به ورزشکاران صورت گرفته کارهای بزرگی است و دولت تمام تلاش خود را انجام داده تا هیچ مشکلی در راه تدارکات فدراسیون‌ها برای المپیک وجود نداشته باشد. این‌ها مربوط به بخش کمک‌های مادی دولت می‌شود. اما در بخش معنوی هم باید بگویم که آقای رییس جمهور در این دولت ۸ بار با جامعه ورزش دیدار داشته که این خیلی مهم است.

گودرزی در مورد اینکه انتقادات زیادی به قانون انتخابات فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد و گفته می‌شود این قانون باید اصلاح شود گفت: این قانون نقصی ندارد. البته قبول دارم هر قانونی که نوشته انسان است، ممکن است ایراداتی داشته باشد اما در این سال‌ها همه انتخابات فدراسیون‌ها با همین قانون برگزار شده است.

وی در مورد عملکرد ضعیف برخی رشته‌ها در راه کسب سهمیه المپیک مانند بوکس و اینکه آیا برنامه‌ای برای تغییرات در چنین فدراسیون‌هایی ندارند گفت: تلاش ما در وزارت ورزش این است که حمایت‌های خود را از مجموعه‌ها داشته باشیم تا آن‌ها نیز بتوانند برنامه‌های خود را اجرایی کنند و این موردی که شما گفتید به رییس فدراسیون برمی‌گردد.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا