بیانیه خبرگان رهبری به مناسبت سالگرد ارتحال رئیس فقید این مجلس

شخصیت کم‌نظیر مرحوم آیت‌الله مشکینی همیشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید

بصیر، مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی رئیس فقید این مجلس بیانیه صادر و اعلام کرد شخصیت کم نظیرعالم پرهیزگار، فقیه مجاهد، اسوه اخلاق و مجتهد بصیر مرحوم آیت‌الله مشکینی (رضوان‌الله تعالی علیه) که به حق مصداق بارز حدیث «العلماء ورثة الانبیاء» بود برای همیشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ما قَبَضَ اللّه ُ تَعالى عالِماً مِن هذهِ الاُمَّةِ إلاّ کانَ ثَغرَةٌ فِی الإسلامِ، لا تُسَدُّ ثُلمَتُهُ إلى یَومِ القِیامَةِ.

شخصیت کم‌نظیر عالم پرهیزگار، فقیه مجاهد، اسوه اخلاق و مجتهد بصیر مرحوم آیت‌الله مشکینی (رضوان‌الله تعالی علیه) که به حق مصداق بارز حدیث «العلماء ورثة الانبیاء» بود برای همیشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید.

بی‌تردید این روحانی عالیقدر از جمله شخصیت‌های نادری بود که در سراسر عمر با برکت و در مراحل گوناگون زندگی نورانی خویش، منشأ برکات فراوان برای حوزه علمیه و مردم مؤمن و اسوه اخلاقی و عملی برای شاگردان و ارادتمندان خود بود.

در این میان از برجستگی‌های خاص آن مرحوم، نقش برجسته ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی و نهضت امام‌خمینی (ره) است که با تحمل شکنجه، زندان و تبعید از سوی دستگاه ستمشاهی علیه ایشان همراه بود؛ امری که نه تنها در عزم پولادین آن یار امام و انقلاب، خللی پدید نیاورد که نشان داد ایشان در هر حال در راه مبارزه و نشر معارف اسلامی، گام برمی‌داشت به گونه‌ای که حتی در ایام تبعید نیز بی‌محابا، کلاس تفسیر خود را دایر می‌نمود و با تمسک به روایت «زکاة العلم نشره»، جان‌های تشنه معارف دین را سیراب می‌کرد.

این فقیه پارسا و مجاهد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از یاری امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی، دریغ نورزید و در مسئولیت‌های گوناگون از جمله حدود ربع قرن ریاست بر مجلس خبرگان رهبری، دیانت را با سیاست آمیخت و این مجلس عظیم را به بهترین نحو اداره نمود.

مجلس خبرگان رهبری در آستانه نهمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله مشکینی (رضوان‌الله تعالی علیه) رئیس فقید این مجلس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرد الهی و تجلیل از مقام شامخ ایشان، همگان به ویژه اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری را به مطالعه سیره نظری و عملی و شایستگی‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آن اسوه زهد و تقوا، دعوت نموده و توفیق کسب معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) و پیمودن راه بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله مشکینی (طاب ثراه) را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا