امام جمعه فریدونکنار:

مدیری که بی‌برنامه است صلاحیت اداره امور را ندارد

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در آئین تودیع و معارفه فرماندار فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه همه اندیشمندان و عقلای جوامع بشری قرار بگیرد مسئله مدیریت است.
وی تصریح کرد: امروز جامعه‌ای که در آن مدیریت حاکم نباشد دچار هرج و مرج و بی نظمی و در نتیجه تضیع حقوق خواهد شد.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه مدیریت بدون مدیر لایق به کمال نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: مدیر شایسته و لایق دارای ویژگی‌هایی چون سبک اسلامی، زیربنا و اصول آن از معارف دین، قرآن باید باشد تا یک جامعه را به نحو صحیحی هدایت کند.
جلالی با بیان اینکه خدامحوری و تقوا برای یک مدیر در حکومت اسلامی ضروری است، گفت: بدون تقوا اگر عملکرد مدیر در این نوع حکومت بر روی موازین نیز باشد، ارزشی ندارد.
وی با اشاره به‌اینکه مدیری که با حرکات خود بدبینی را در جامعه ایجاد کند، توانمند نیست، تصریح کرد: یک مدیر در جامعه اسلامی باید سعه صدر داشته و نباید عجول، کم‌حوصله و عجول باشد.
امام جمعه فریدونکنار اظهار کرد: مدیر باید در خدمت مردم باشد و خدمتگزاری را در سرلوحه کار خود قرار دهد.
جلالی با اشاره به اینکه اجرای قانون تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌ها متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: اگر قرار است قانونی اجرا شود با رعایت انصاف و عدالت باید صورت بگیرد.
وی افزود: اگر در اجرای قانون عدالت رعایت نشود ظالم است و باید در پیشگاه خداوند پاسخ دهد.
امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر اینکه نظارت در کار مدیریتی یک امر اساسی است، گفت: مدیری که برنامه‌ریزی، نظم و نظارت در کار خود نداشته باشد، صلاحیتی بر اداره امور ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا