بهترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۶ + عکس

بصیرنیوز،با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال ۲۰۱۶ زمان بررسی گوشی های هوشمند برتر که در سال جاری میلادی عرضه شده اند، فرا رسیده است.

به گزارش تک رادار، برخی شرکت های سازنده در سال ۲۰۱۶ گوشی های پرچمدار موفقی عرضه کردند و برخی نیز چندان در زمینه جلب رضایت کاربران موفق نبودند.

در ادامه این مقاله به مرور سریع برخی از گوشی های محبوب و برگزیده سال ۲۰۱۶ می‌پردازیم. هرچند باید توجه داشت این فهرست می تواند بر حسب سلیقه و نظرات افراد مختلف تغییراتی داشته باشد.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۱- گوگل پیکسل ایکس ال: این گوشی که مدت زیادی از عرضه اش به بازار نمی گذرد، ۱۶۸ گرم وزن دارد و مجهز به اندروید ۷٫۱ است. نمایشگر ۵٫۵ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و پردازنده Snapdragon 821 از جمله دیگر ویژگی های آن است. پیکسل ایکس ال ۴ گیگابایت رم دارد و میزان حافظه آن از ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت در نوسان است. باتری این گوشی ۳۴۵۰ میلی آمپری و دوربین های آن ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی است. مهم ترین مزیت این گوشی دوربین آن و امکان به روزرسانی سریع سیستم عامل اندروید و مهم ترین ضعف آن ظاهر نه چندان جذاب و استثنایی و عدم استفاده از بلندگوهای استریو و ضدآب نبودن است. قرار است این گوشی با هدست های واقعیت مجازی دی دریم هم سازگار باشد.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۲- جی ۵ ال جی: این گوشی ۱۵۹ گرمی مجهز به سیستم عامل Android Marshmallow است و از نمایشگر ۵٫۳ اینچی با دقت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، پردازنده مرکزی value، ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری و دوربین های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در پشت و جلوی دوربین بهره می گیرد. عملکرد سخت افزاری خوب و دوربین مناسب نقطه قوت این گوشی و طراحی نه چندان چشمگیر و باتری متوسط از نقاط ضعف آن است. با عرضه این گوشی ال جی بازگشتی موفق به دنیای گوشی های هوشمند داشته است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۳- وان پلاس ۳: وان پلاس ۳ یک گوشی ۱۵۸ گرمی در ابعاد ۱۵۲٫۷ در ۷۴٫۷ در ۷٫۴ میلیمتر و مجهز به سیستم عامل Android Marshmallow است. نمایشگر ۵٫۵ اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و پردازنده مرکزی Snapdragon 820 از جمله ویژگی های این گوشی است. ۶ گیگابایت رم، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و دوربین های پشت و جلوی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی هم برای گوشی یاد شده در نظر گرفته شده است. طراحی ظاهری خوب و قیمت مناسب از نقاط قوت و عدم امکان افزودن حافظه میکرو اس دی و دوربین متوسط از جمله نقاط ضعف این گوشی است. به نظر می رسد در آینده این شرکت چینی گوشی های بهتری هم روانه بازار کند. وان پلاس ۳ دارای نمایشگر AMOLED و اسکنر اثر انگشت هم هست و پرداخت حدود ۵۰۰ دلار برای خرید چنین گوشی منطقی است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۴- اچ تی سی ۱۰: این گوشی ۱۶۱ گرم وزن دارد و با نمایشگر ۵٫۲ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ دارای سیستم عامل Android Marshmallow است. نمایشگر ۵٫۲ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ ، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، پردازنده Snapdragon 820 از جمله قابلیت های گوشی یاد شده است. ۴ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه و دوربین های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی از جمله ویژگی های این گوشی است. صدای خوب و طراحی عالی از جمله نقاط قوت این گوشی و دوربین متوسط از جمله نقاط ضعف آن است. این گوشی نشانگر تداوم موفقیت اچ تی سی بعد از عرضه گوشی وان ام ۸ است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۵- گوگل پیکسل: این گوشی ۱۴۳ گرمی در ابعاد ۱۴۳٫۸ x 69.5 x 8.5 میلیمتر دارای سیستم عامل اندروید ۷٫۱ بوده و نمایشگر ۵ اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ دارد. پردازنده Snapdragon 821، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از ویژگی های آن است. باتری پیکسل ۲۷۷۰ میلی آمپری و دوربین های آن به ترتیب ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی هستند. عملکرد نرم و روان و درخشندگی و دقت بالای نمایشگر از نقاط قوت و عمر باتری نسبتا کم عامل ضعف آن است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۶- موتو زد: این گوشی ۵٫۵ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و پردازنده Snapdragon 820 حدود ۱۳۶ گرم وزن داشته و ابعاد آن ۱۵۳٫۳ x 75.3 x 5.2 میلیمتر است. گوشی یاد شده ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه دارد. باتری این گوشی ۲۶۰۰ میلی آمپر و دوربین های آن ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی است. طراحی ماژولار، حسگر خوب اثر انگشت نقاط قوت و حذف جک هدفون ۳٫۵ میلی متری، برآمدگی دوربین و باتری کم ظرفیت از جمله نقاط قوت این گوشی است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۷- آیفون ۷: این گوشی با سیستم عامل iOS 10 دارای ابعاد ۱۳۸٫۳ x 67.1 x 7.1 میلیمتر بوده و ۱۳۸ گرم وزن دارد. نمایشگر ۴٫۷ اینچی با دقت ۷۵۰ در ۱۳۳۴، پردازنده Apple A10 Fusion، دوگیگابایت رم، ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۱۹۶۰ میلی آمپری و دوربین های ۱۲ و ۷ مگاپیکسلی در پشت و جلوی گوشی از جمله امکانات گوشی آیفون ۷ است. قدرت دوربین در زمان عکاسی و فیلم برداری در شب و ضدآب بودن از مزایای این گوشی است. عمر ناکافی باتری و به روزرسانی نه چندان آسان از جمله مشکلات این گوشی است. به طور کلی آیفون ۷ گوشی نیست که کاربران بعد از یک سال منتظر عرضه اش بودند. لذا به روزرسانی آیفون ۶ به ۷ انتخاب چندان وسوسه کننده ای محسوب نمی شود. هم اکنون قیمت جهانی این گوشی حدود ۷۵۰ دلار است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۸- آیفون ۷ پلاس: آیفون ۷ پلاس نمونه بزرگتر آیفون ۷ با ۱۸۸ گرم وزن، ابعاد ۱۵۸٫۲ x 77.9 x 7.3 میلیمتر، سیستم عامل iOS 10، نمایشگر ۵٫۵ اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰، پردازنده مرکزی A10 Fusion، سه گیگابایت رم، ۳۲، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری، دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و ۷ مگاپیکسلی در جلو است. قدرت پردازش فراوان برای عملکرد نرم و روان، دوربین قدرتمند از نقاط قوت و قیمت گران و غیرمنطقی و عدم وجود جک هدفون از نقاط ضعف آن است. این گوشی ضدآب بهترین مدل عرضه شده آیفون است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۹- گلکسی اس ۷: این گوشی ۱۵۲ گرمی در ابعاد ۱۴۲٫۴ x 69.6 x 7.9 میلیمتری، سیستم عامل Android Marshmallow ، نمایشگر ۵٫۱ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، پردازنده Exynos 8890، ۴ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و دو دوربین ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی از جمله ویژگی های این گوشی است. طراحی زیبا و ضدآب، نمایشگر قدرتمند نقاط قوت و قیمت بالا و برخی مشکلات حسگر اثرانگشت از مشکلات این گوشی است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۱۰- گلکسی اس ۷ اج: گلکسی اس ۷ اج با ۱۵۷ گرم وزن، ابعاد ۱۵۰٫۹ x 72.6 x 7.7‌میلیمتری، سیستم عامل Android Marshmallow، نمایشگر ۵٫۵ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، پردازنده مرکزی Exynos 8890، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه، باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری، دوربین های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی یک گوشی قدرتمند است. نمایشگر زیبا و دوربین قدرتمند از مزایای این دوربین و گرانی و قاب نه چندان مستحکم از اشکالات این گوشی است.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۱۱- Axon 7:

Axon 7 یک گوشی ساخت شرکت چینی ZTE است که مجهز به سیستم عامل آندروید ۶ بوده و از نمایشگری ۵٫۵ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می گیرد. ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۲۵۰ میلی آمپری و دوربین های ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی از جمله ویژگی های این گوشی است. این گوشی نه چندان مشهور شاید یکی از بهترین تولیدات سال ۲۰۱۶ لقب بگیرد. دو بلندگو، عمر مناسب باتری، توان پردازش بالا، نمایشگر خوب و قیمت مناسب ۴۰۰ دلاری در قیاس با رقبا این گوشی را به انتخابی نسبتا عالی مبدل می کند.

بهترین گوشی‌های هوشمند 2016 + عکس

۱۲- Mate 8: گوشی میت ۸ هواوی با سیستم عامل اندروید ۶، نمایشگر ۶ اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰، ۳ یا ۴ گیگابایت رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در پشت و جلو از جمله ویژگی های این گوشی است. این گوشی با حسگر اثر انگشت و قیمت مناسب حدودا ۴۰۰ دلاری می تواند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا